Hejhej,

Har den senaste veckan haft enorma problem med att försöka få till internet. Alla lampor på routern lyser grönt förutom jordgloben. Har testat det mesta: startat om routern, fabriksåterställt och testat leda nätverket genom min dator och det har funkat utan problem så det är ju iallafall inte själva tjänsten som strular. Jag har även varit i kontakt med bahnhofs kundtjänst och det är inte den bästa. Måste fan ringa varje jävla dag för att påminna de om att felanmäla skiten. Finns det något annat som jag skulle kunna testa?

Bästa hälsningar,
Athena
 
Vi hade problem med Telias router - deras "F1" eller vad den kallas (WiFi 6). Då och då slutade den funka. För att Telia skulle åtgärda det så behövde de 1 vecka där endast en (1!) dator skulle vara inkopplad med tråd - och så skulle vi bevaka den och notera när internet slutade fungera 😖.

Telia kommenterade att vi hade "många" enheter upp- och ikopplade till routern (ca 25). Jag frågade då vad som är max som man kan ha upp- och ikopplade till routern? Svaret "det vet jag inte"...

Körde med min gamla Asus ett tag för att bekräfta att det verkligen var Telia-routern. Det var det. Så jag köpte denna istället och den fungerar klockrent (i 2 veckor nu åtminstone, hur det är om 2 år får framtiden utvisa)

https://www.amazon.se/dp/B07YN5496D?ref=ppx_pop_mob_ap_share
 
MrJay
Enklaste lösningen, byt ut den.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
JanneJanne123
Tyvärr är routrarna man får från leverantören oftast skit. Bästa är att tacka nej till den och köpa en egen om möjligt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vad är det som inte funkar?
 
Hej alla,
Jag lyckades till slut fixa problemet, tydligen var det bara att drämma till den ett par gånger och sedan starta om. Funkar prima nu, får hoppas att det håller i mer än ett par veckor bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.