Hej vad jag har googlat mig runt till så kallas den man ändrar mellan dusch och kranen till badkaret på blandaren omkastare kan ha fel är kass på sånt här som ni märker.. Hehe

Märkte nu på kvällen att den måste gått sönder när barnet skulle bada då det inte händer något när man trycker på den kommer enbart vatten från duschmunstycket. Är det något som går att fixa eller är det bara kassera och köpa ny blandare helt?
 
  • Blandare i badrum med omkastare för dusch/kran och duschslang fastsatt, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad badkarsblandare med synlig omkastare och ansluten duschslang i ett badrum med mönstrade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den går att fixa, finns två modeller av omkastare. Men jag tror att det är denna du ska ha. Du får kolla vilken som passar din blandare.
 
  • Omkastare i krom för termostatblandare serien 9000 visas på en webbshopssida med pris och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis samma problem och behöver precis samma reservdel. Har denna vilken jag gissar är en FMM 9000. Är det lätt att fixa?
 
  • Bild av en FMM 9000 badkarsblandare monterad på vägg med kakel, potentiellt i behov av reservdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade precis ett inlägg på FM Mattssons kundforum så jag får väl göra ett försök! Men alla tips emottages tacksamt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.