Jag köpte en ny diskmaskin sedan den gamla lagt av pga ålderdom 😊
Den nya är en Electrolux (integrerad) EEZ69410W

Det har inte varit något krångel att installera den. Sedan började problemen.

Problemet är att den tar inte IN vatten. Dock får jag inget felmeddelande på det, bara felmeddelande att det inte går att tömma ut vatten (i20). Måntro! Eftersom den inte tar in vatten är det svårt att tömma…

Jag hade jätteproblem att få bort demo-läget. Fick hjälp av Electrolux via telefon att återställa den till fabriksinställningar. Det gick ändå inte, men efter hundra egna försök därefter fick jag av demoläget.
Trodde då att maskinen skulle fungera, men fortfarande tar den inte in vatten.

Snälla säg att någon här kan komma med tips och trix vad jag ska testa och vad jag har missat.
 
M maopa skrev:
Jag köpte en ny diskmaskin sedan den gamla lagt av pga ålderdom 😊
Den nya är en Electrolux (integrerad) EEZ69410W

Det har inte varit något krångel att installera den. Sedan började problemen.

Problemet är att den tar inte IN vatten. Dock får jag inget felmeddelande på det, bara felmeddelande att det inte går att tömma ut vatten (i20). Måntro! Eftersom den inte tar in vatten är det svårt att tömma…

Jag hade jätteproblem att få bort demo-läget. Fick hjälp av Electrolux via telefon att återställa den till fabriksinställningar. Det gick ändå inte, men efter hundra egna försök därefter fick jag av demoläget.
Trodde då att maskinen skulle fungera, men fortfarande tar den inte in vatten.

Snälla säg att någon här kan komma med tips och trix vad jag ska testa och vad jag har missat.
om den stått i demoläge så har den en historik med säljare för den levereras inte med detta aktiverat
troligen har det skett något med denna maskin i sitt tidigare liv
du har troligen ett elektronik fel, antingen i pressostaten eller kretskortet
jag skulle reklamera produkten omgående
 
returen returen skrev:
om den stått i demoläge så har den en historik med säljare för den levereras inte med detta aktiverat
troligen har det skett något med denna maskin i sitt tidigare liv
du har troligen ett elektronik fel, antingen i pressostaten eller kretskortet
jag skulle reklamera produkten omgående
Menar du att det inte är en ny maskin?

Det kommer en servicetekniker på måndag. Jag är bara så ängslig att han kommer säga att det är installationsfel och att jag glömt ta av något filter eller annat iq-befriat.
 
M maopa skrev:
Menar du att det inte är en ny maskin?

Det kommer en servicetekniker på måndag. Jag är bara så ängslig att han kommer säga att det är installationsfel och att jag glömt ta av något filter eller annat iq-befriat.
du vet ju själv hur då fått den om den var i oskadad originalförpackning eller inte
du kan själv kolla att :
inga slangar är klämda
vatten kommer fram till maskinen samt at
avloppslangen har fritt utblås i vattenlåset
om allt är klart så är det typisk reklamation
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.