Köpte en markis för 7 år sedan, funkat jättebra tills nyligen. Markisen vid manuellt körning går ner 2 dm, stannar, går ner 1 dm till, stannar och åter in igen. Jag inbillar mig att det är sol och vind automatiken som skickar fel eller ingen signal alls. Tips på felsökning? /åtgärd?
 
  • Halvutvecklad markis på en husfasad, delvis nerfälld, under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En delvis insvept markis monterad på en fasad med synlig sol- och vindautomatik och elanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektronisk styrenhet till markis av märket elero, smutsig och med inställningsvred synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fjärrkontroll och bruksanvisning för markis med problematisk funktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har använt mig av Rademachers markismotorer. Nu har jag nyinvesterat i deras fjärrstyrda markismotor (DuoFern) De har mycket hög kvalite, men är ett slutet system och fungerar inte i Sverige med Amazon Alexa trots påkostad marknadsföring på webben. Det verkar som Amazon/Rademacher har en geo blocking för deras "HomePilot" vilket gör att du måste komplettera styrningen med Rademachers egna (dyra) prylar. Vid kontakt med Rademacher konstaterar de att HomePilot endast fungerar i Tyskland. Köp annat märke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.