Hej!

Har problem med min LK rumstermostat att den hela tiden värmer trotts att den inställda temperaturen är nådd. Har ställt ner till 20 grader C men den fortsätter att värma ändå. Vad kan felet vara?
 
  • LK rumstermostat visar 24,0 grader Celsius på displayen trots inställd temperatur på 20 grader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är den för bara det rummet och du har fler termostater, så skifta med varandra så märker du om det et fel i den. Bästa sättet att kolla en termostat. Fota på inkoppling av tamparna så dom kommer på rätt plats.
 
J jonaserik skrev:
Är den för bara det rummet och du har fler termostater, så skifta med varandra så märker du om det et fel i den. Bästa sättet att kolla en termostat. Fota på inkoppling av tamparna så dom kommer på rätt plats.
Det är bara i det sovrummet som jag har problem.
Tittar man på termostaten så syns symbolen för att den värmer hela tiden.
 
J JF. skrev:
Det är bara i det sovrummet som jag har problem.
Tittar man på termostaten så syns symbolen för att den värmer hela tiden.
Även när du ställer ner den till noll. då kan man misstänka ett fel i den. Sitter ett värmekänlig motstånd, som till storlek inte är större än glaskulan på knappnål i den, som kan ha sagt upp sig ( NTC eller PTC ) Därav att byta med en annan som fungerar är bra.
 
J jonaserik skrev:
Även när du ställer ner den till noll. då kan man misstänka ett fel i den. Sitter ett värmekänlig motstånd, som till storlek inte är större än glaskulan på knappnål i den, som kan ha sagt upp sig ( NTC eller PTC ) Därav att byta med en annan som fungerar är bra.
Drog ner den till Min men den är fortfarande i värmande läge så nått galet är det med den.
 
Är den trådlös, eftersom det finns en indikering om värme på den, så kan den få info från centralen att värma. Men troligtvis är den inte riktigt frisk, att skifta om den är trådlös, så måste en annan prograneras om. Öppna centralen får GV och ta ett foto, dom flesta centraler kan reglera flera termodon och är lätt att ändra där, lite som akut, så du inte får för varmt i rummet.
 
J jonaserik skrev:
Är den trådlös, eftersom det finns en indikering om värme på den, så kan den få info från centralen att värma. Men troligtvis är den inte riktigt frisk, att skifta om den är trådlös, så måste en annan prograneras om. Öppna centralen får GV och ta ett foto, dom flesta centraler kan reglera flera termodon och är lätt att ändra där, lite som akut, så du inte får för varmt i rummet.
Startade om mottagarenheten då släppte uppvärmningen, får se om det var lösningen eller om problemet kommer tillbaka.
 
Jepp elektronik kan få hicka och nollställes med en Norsk reset. Du får se vad som händer.
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Jepp elektronik kan få hicka och nollställes med en Norsk reset. Du får se vad som händer.
Precis! Trevlig kväll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.