Har en LG Oled tv med en Apple 4K tv.
Jag har ställt in Tv’ns fjärrkontroll så att man kan starta och styra Apple Tv’n.
Funkat jättebra men har börjat krångla, kan oftas inte längre starta Apple Tv’n.
Jag får då gå in på Tv’ns inställningar och klicka ur och i SIMPLINK (HDMI-CEC)
Efter det kan jag starta Apple Tv’n igen.
Allt är uppdaterat och jag har testat att ställa in Tv’ns fjärr på nytt men det är oförändrat.
Är det nån som är ett Tv geni som kan hjälpa mig med denna störande sak?
 
Ja, gör tvärtom istället. Jag har en Lg oled c3 och har inte rört tvns fjärrkontroll sedan jag köpte TVn, använder endast AppleTvns kontroll.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag gör också tvärtom, men prova att starta om Apple TV från dess meny.
 
@Kluven ….är det möjligen så att du använt funktionen ”lär in fjärrkontroll” i AppleTVn? Isåfall, ta bort den konfigurationen och använd tvns fjärr via csec, den borde fungera utan extra konfiguration. Men enklast är att använda apples fjärr.
 
MathiasS MathiasS skrev:
@Kluven ….är det möjligen så att du använt funktionen ”lär in fjärrkontroll” i AppleTVn? Isåfall, ta bort den konfigurationen och använd tvns fjärr via csec, den borde fungera utan extra konfiguration. Men enklast är att använda apples fjärr.
Ska kolla närmre på detta när jag får tid.
Jo lättaste är ju att använda Apples fjärr men med två sjövilda barn i huset lär den fjärren försvinna eller gå sönder tyvärr
 
...japp, den gamla svarta tunna fjärren från Apple är inte så barntålig, men den nyare gråa är bättre på många och inte alls lika ömtålig.
 
MathiasS MathiasS skrev:
@Kluven ….är det möjligen så att du använt funktionen ”lär in fjärrkontroll” i AppleTVn? Isåfall, ta bort den konfigurationen och använd tvns fjärr via csec, den borde fungera utan extra konfiguration. Men enklast är att använda apples fjärr.
Det funkade!!
Fan va härligt!
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.