Hej,
har en Landroid som fungerat toppen bra hela sommaren men nu har den börjat krångla...den kan bara svänga åt höger när den kommer fram till linan vilket gör att den inte kan hitta hem till laddstationen, går då åt höger snurrar backar och ger upp efter ett tag... Har ni andra någon idé om vad som kan vara problemet?.tacksam för synpunkter!
 
Har haft exakt samma problem. Skickade in den till service och när jag pratade med dom sist så skulle de skicka en ny.

Min analys av problemet var att ena slingsensorn inte fungerade som den skulle. Kunde man se på info-sidan (tryck 2) när man förde klipparen över slingan. Ena sensorn gav indikation men inte den andra. Dessutom började samma sensor ge slumpmässiga utslag så klipparen kunde få för sig att byta riktning även när den inte var framme vid slingan.
 
Tack Solvalla för svar, hur länge sedan var detta som hände din landroid, hur lång tid får man vänta på ny?
 
Ca fyra veckor sen jag skickade in den. Den nya ska vara på väg enligt supporten i slutet av förra veckan.
 
Precis samma problem hade jag. Skickade in den och fick en ny efter två veckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.