Hej

Skulle böja till de kopparrör som går in i blandaren för att kunna ansluta dem till vattnet.
Ett av rören "vek" sig, dvs det kändes som det gick av och det förlorade sin runda form. Det Kopparrör som har vikt sig nära anslutningen till spiralfjäder och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
syns inget brott men känns olustigt att skick vatten genom röret. Går det att byta ut hela kopparröret?
 
R
Blev det så på en gång och du har inte rätat ut det ?
Är det inga sprickor eller annat utan bara att det blivit lite platt så kan du använda det
Klart det går att byta men verkar lite överkurs om det inte sticker i ögonen , estetiskt
Ser ut att vara bakom eller gömt
 
Men det blir väl en falskhals där? Men kanske inte spelar någon större roll?
 
R
Framkommer inte vad du bor i hyreshus / villa , kommunalt eller egen brunn , men det har ingen betydelse flaskhalsen som du kallar den kommer inte att göra något , vattnet går förbi , och som synes är röret
knappt platt , då ska du se platta rör som används då och ligger lite gömda bakom något och ingen reagerar på dåligt med vatten
 
R rävlyan skrev:
Blev det så på en gång och du har inte rätat ut det ?
Är det inga sprickor eller annat utan bara att det blivit lite platt så kan du använda det
Klart det går att byta men verkar lite överkurs om det inte sticker i ögonen , estetiskt
Ser ut att vara bakom eller gömt
Låter bra att det inte är nödvändigt att byta ut det!

Det är inga synliga sprickor och jag har inte rätat ut det. Röret håller tätt (åtminstone än så länge). Det estetisk är av minimal betydelse då röret sitter gömt bakom vattenlåset. Jag kommer att låta det sitta kvar men försöka hålla lite koll på det de närmsta veckorna så att det inte börjar läcka.
 
G Ganescha skrev:
Men det blir väl en falskhals där? Men kanske inte spelar någon större roll?
Som tur är så upplever jag inte att det är något problem med vattentrycket så jag tror inte att genomströmningen har förändrats i någon högre grad.
 
R rävlyan skrev:
Framkommer inte vad du bor i hyreshus / villa , kommunalt eller egen brunn , men det har ingen betydelse flaskhalsen som du kallar den kommer inte att göra något , vattnet går förbi , och som synes är röret
knappt platt , då ska du se platta rör som används då och ligger lite gömda bakom något och ingen reagerar på dåligt med vatten
Även om det inte påverkar kan jag informera om att det är i en lägenhet med kommunalt vatten jag huserar.
 
R
Tror inte att det kommer att hända något med röret , så sov lugnt
Med LGH så har du ett bra tryck från kommunala och det kommer inte att märkas med din
s,k, flaskhals
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.