Har problem med min golvvärme. Röret är varmt fram till den vita ratten på vänster sida. Sen är allt kallt. Har lossat den vita helt och de tre blå men utan att det blir nån skillnad. Golvvärmen fungerade i september och har fungerat innan det också. Är det någon vänlig själ som kan ge tips på vad jag kan göra?
 
  • Golvvärmesystem med synliga kopparledningar, en vit ratt, tre blå ventiler och en pump, som har driftsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvvärme i betongplatta jobbar med låga temperaturer, särskilt nu när det är milt höstväder. Går inte att känna med handen, bara drygt 20 grader. Viktigast är att innetemperaturen håller sig runt 20 - 21 grader. När det är minusgrader ute ska det däremot gå att känna med handen på rören.
 
Glömde kanske att skriva att golven är kalla och det är lägre temp än normalt trots att jag tagit bort de blå rattarna.
J Josth skrev:
Golvvärme i betongplatta jobbar med låga temperaturer, särskilt nu när det är milt höstväder. Går inte att känna med handen, bara drygt 20 grader. Viktigast är att innetemperaturen håller sig runt 20 - 21 grader. När det är minusgrader ute ska det däremot gå att känna med handen på rören.
 
Har du motionerat piggen under den vita hatten?
 
Sitter även dito under dom blå, en klassiker efter sommarens värme att dom fastnar i stängt läge.
 
Jag har motionerat piggarna under blå och vita rattarna.
 
kulle
cirkulationspumpen kanske har fastnat ?
 
Nu tror jag att det funkar. Skruvade in den svarta ratten lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.