jag har en enklare variant av garageportsöppnare och den har funkat kanon nu i 1,5 år men efter att den öppnade som vanligt imorse så började det strula ikväll. Först så öppnade den inte alls och när jag gick in genom sidodörren å testa med fjärren nära så funkade det. Testade den andra fjärren men samma sak. Eftersom båda fjärrarna fått tokkort räckvidd över dagen så känndes det som att det ligger i mottagaren, men jag testade ändå att byta batteri men ingen skillnad. Vad kan det vara som gjort att det tidigare funkade från 30m nu bara är 1m?
 
En radiostörning i din omgivning pga någon maskin eller likande som startas kanske?
 
skulle vara någon granne som gjort något under dagen när jag varit på jobbet men det känns lite underligt och väldigt svårt att få bukt med. Alltid lika förvånad över elprylar som funkat kanon ena stunden och sedan utan att man gjort något så unkar de inte.
 
Kolla om det går att justera frekvensen på mottagaren eller sändaren, det kan ha ändrat sig pga vibrationer eller någon komponent som åldrats. Annars kan man köpa en ny fjärr med mottagare för under 200 på ebay.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.