Jag har en av Julas billigare markvibrarorer av märket Stanley. 55-60 kilo nånting.
Motorn går som en klocka men jag har ingen framdrift. Är det någon som stött på liknande problem och kan rådgöra?

Jag har spänt drivremmen, kontrollerat oljenivå. Den driver framåt en meter eller så sedan stannar den hur mycket jag än gasar. Maskinen är rätt ny så jag har garanti på den men står mitt i ett projekt och vill försöka laga den snabbt istället för att vänta tre veckor på att Jula ska reparera den.
 
  • En gul markvibrator av märket Stanley fotograferad i ett garage, parkerad framför en släpvagn från Variant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Behöver vara lite tråkig, men har en vän som hade en sådan den slutade på tippen han fick aldrig den att gå någon tid🥲
 
R Rejäl skrev:
Behöver vara lite tråkig, men har en vän som hade en sådan den slutade på tippen han fick aldrig den att gå någon tid🥲
Ja, jag har förstått av kvalitetskänslan på produkten att den är rätt kass. Hade hoppats den skulle hålla ihop till projektet blev klart dock. :) Så går det när man ska köpa billigt skräp.
 
R
Freddan054 Freddan054 skrev:
Ja, jag har förstått av kvalitetskänslan på produkten att den är rätt kass. Hade hoppats den skulle hålla ihop till projektet blev klart dock. :) Så går det när man ska köpa billigt skräp.
Det kan den göra om du är Mek kunnig men enligt kompisen lyckades han inte att får den att fungera i 10minuter ens..
Själv har jag alltid köpt välanvända säkert 10+år gamla typ Swepac eller liknande aldrig haft ett problem med dessa maskiner..
 
R Rejäl skrev:
Det kan den göra om du är Mek kunnig men enligt kompisen lyckades han inte att får den att fungera i 10minuter ens..
Själv har jag alltid köpt välanvända säkert 10+år gamla typ Swepac eller liknande aldrig haft ett problem med dessa maskiner..
Håller med. Jag har en 90 kgSwepac rundpadda också från 2007. Den har aldrig någonsin krånglat, ens efter en vinter utomhus.
Kompletterade med den lilla julapaddan för att köra med gummimatta över marksten. Är lite orolig att jag kör sönder allt med rundpaddan
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Jag har alltid använt asfaltspaddan 90kg den har större anläggningsyta min hade hondamotor på..
 
  • Asfaltspadda på 90 kg med Hondamotor står på en parkeringsplats, delvis omgiven av andra byggmaskiner och fordon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Freddan054
  • Laddar…
Säker på att du har full gas? Har den större modellen och om man inte har full gas så driver den inte utan står bara stilla med högt varvtal. Vajern som går upp till handtaget är opålitlig så bäst är att sköta det direkt nere på motorn.
 
  • Gilla
Freddan054
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Säker på att du har full gas? Har den större modellen och om man inte har full gas så driver den inte utan står bara stilla med högt varvtal. Vajern som går upp till handtaget är opålitlig så bäst är att sköta det direkt nere på motorn.
Min första tanke också men ingen skillnad. Gick tillbaka med den till Jula som nu ska skicka den till Skara för reparation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.