Hej på er.

Nu är det så att jag har ett problem med en galen Talgoxe.

Jag bor i en villa i östergötland och huset som jag bor i har tegelfasad på nedre deln av huset och på övre delen är det trä fasad.
Den senaste veckan har jag fått en Talgoxe som hackar på träfasaden. Han börjar vid 07:00 tiden och håller på ett par timmar och det blir synliga skador efter honom.

Vad beror detta på och vad kan man göra för att bli av med kräket.
 
Ace_Ventura skrev:
Vad beror detta på och vad kan man göra för att bli av med kräket.
Tegla ända upp ;D ;D!
 
Jo det är ju ett sätt att göra.

Men det måste finnas bättre och billigare sätt.
Man kan ju tro att idioten är en hackspett som han håller på.
 
Ace_Ventura skrev:
Jo det är ju ett sätt att göra.

Men det måste finnas bättre och billigare sätt.
Man kan ju tro att idioten är en hackspett som han håller på.
I alla fall så verkar ju talgoxen tro det! ;D


 
yonna skrev:
Simma lugnt! Talgoxen får nog snart annat att tänka på  ;)
Hoppas att du har rätt.
Annars så fixar jag en trevlig pinne som han kan sitta på preppad med kontaktlim. ;D
 
Ace_Ventura skrev:
Hoppas att du har rätt.
Annars så fixar jag en trevlig pinne som han kan sitta på preppad med kontaktlim.  ;D
Eller prata med Jureit, han kanske har ett salongsgevär att låna ut!? ;D
 
fia_mstd skrev:
Eller prata med Jureit, han kanske har ett salongsgevär att låna ut!? ;D
Äh, han har ju bara ett lagom slött luftgevär att mota katter med, skrämmer knappast en talgoxe......
Föresten så uppmanades han ju att stoppa upp det där solen aldrig lyser, vilket ju måste vara i klippskrevan under hans örnnäste ;D
 
Sätt upp långa färgglada tyg- eller plastremsor i olika färger i närheten. Förhoppningsvis ska de skrämma bort den lille gynnaren.
 
.......eller stirriga rovfågelsögon på väggen icon_eek.gif
 
Haagbard skrev:
.......eller stirriga rovfågelsögon på väggen [bild]
ASG!!!!!

Asch jag borde ju jobba, kan kan inte koncentrera mig!!! ;D ;D ;D
 
Gör långa remsor av aluminiumfolie som får fladdra upphäftade där han brukar hacka   :)

Han skaffar sig nog bomatriel, så du kan ju oxå pröva o lägga ut lite sågspån ;D
 
DragonLady skrev:
Gör långa remsor av aluminiumfolie som får fladdra upphäftade där han brukar hacka   :)

Han skaffar sig nog bomatriel, så du kan ju oxå pröva o lägga ut lite sågspån  ;D
Det med aluminiumfolie gjorde jag men då flyttade han sig bara ett par meter. ska man slänga ut sågspån på marken då, för det blir ju lite svårt att få upp skiten på väggen ;)

 
Hemmakatten
FYYY, vad ni är okänsliga!! Klart att lilla pippin, som naturligtvis är en han, bara vill visa att han är störst, bäst o vackrast ;D ;D. Och det enda han vill är att få en date med en lite talgoxehona.

Så snart detta är uppnått kommer han att lugna ner sig o ägna ALL tid till att bygga bo o ta hand om familjen.

Sätt upp en holk, visa lite medkänsla, kom ihåg hur det var själva innan ni (killar) fick en flickvän!! Visst är det en jobbig tid!!

Flytta till lägenhet i stan kan jag inte heller rekomendera, enligt undersökningar vimlar det av småfåglar i storstaden OCH dessutom rovfåglar som har insett att det finns goda jaktmarker i stan.

Hav medlidande, visa ett kristet sinne, var storsinta :surprised: :surprised:
 
Hemmakatten skrev:
kom ihåg hur det var själva innan ni (killar) fick en flickvän!! Visst är det en jobbig tid!!
Jag har i varje fall inte suttit och hackat på gavelspetsarna ;D.
 
Hemmakatten
Immobil skrev:
Jag har i varje fall inte suttit och hackat på gavelspetsarna ;D.
Naturligtvis inte Immobil!! Jag , och alla andra kvinnor, undrar då förstås (MYCKET intresserade!!) VAD JUST DU hackade på
;D ;D. Det gick förstås bra, o flickvän,sambo eller fru har du nu (annars skulle du ju inte vara så oförstående för den stackars talgoxens familje-problem.......) ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.