Första tipset tycker jag är att prata med elektrikern i fråga, så du VET om det är han eller vattenfall som strular. Är det han som strular, fråg honom vad han skulle tycka om att ni bytte ut honom. Betala för det han redan gjort och ordna resten "på annat sätt". Problemet är att har han gjort allting svart kanske ni inte får papper på vad som är gjort och det kanske ställer er i en lite knepig sits om ni vill "sparka" honom nu...
 
Hur kan man ta materialet svart ?

Och det är antagligen vattenfall som segar lite tror jag......

Är det 20 tusentals abonenter utan el så skiter de nog i ert elskåp eller vad tror ni?
 
Bob_the_builder
fooney skrev:
Hur kan man ta materialet svart ?
Stöldgods? :)
 
Bob_the_builder
Om Vattenfall registrerar elektrikerns färdiganmälan (du kan ju faktiskt ringa och kolla om de fått in den överhuvudtaget) så är du ju fri att göra vad du vill sedan.

Ja förstår inte riktigt vad du menar med att "stå för installationen". Din gamle elektriker lär ju inte stå för någonting, eftersom du inte har något kvitto. Den nye lär ju inte heller ta på sig något helhetsansvar för installationen, utan "står" för det han lägger till.
 
Men vad är det för elskåp du ska ha bort igentligen, är det vattenfalls skåp så får din elektriker inte peta på den anläggningen .....

 
Kan man först anlita någon svart och sedan klaga på att killen är oseriös? ::)
 
  • karringar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hehe... så sant så sant...
 
fooney skrev:
Hur kan man ta materialet svart ?
Bokföringstekniskt räcker det ju att pengar för sålt material (vitt) överstiger inköpskostnaden för materialet, om man sedan köpt in tre strömbrytare för 100 spänn och sålt två för 60kr/styck vitt och den tredje svart så har man ändå redovisat en vinst.