Första tipset tycker jag är att prata med elektrikern i fråga, så du VET om det är han eller vattenfall som strular. Är det han som strular, fråg honom vad han skulle tycka om att ni bytte ut honom. Betala för det han redan gjort och ordna resten "på annat sätt". Problemet är att har han gjort allting svart kanske ni inte får papper på vad som är gjort och det kanske ställer er i en lite knepig sits om ni vill "sparka" honom nu...
 
Hur kan man ta materialet svart ?

Och det är antagligen vattenfall som segar lite tror jag......

Är det 20 tusentals abonenter utan el så skiter de nog i ert elskåp eller vad tror ni?
 
Bob_the_builder
fooney skrev:
Hur kan man ta materialet svart ?
Stöldgods? :)
 
Bob_the_builder
Om Vattenfall registrerar elektrikerns färdiganmälan (du kan ju faktiskt ringa och kolla om de fått in den överhuvudtaget) så är du ju fri att göra vad du vill sedan.

Ja förstår inte riktigt vad du menar med att "stå för installationen". Din gamle elektriker lär ju inte stå för någonting, eftersom du inte har något kvitto. Den nye lär ju inte heller ta på sig något helhetsansvar för installationen, utan "står" för det han lägger till.
 
Men vad är det för elskåp du ska ha bort igentligen, är det vattenfalls skåp så får din elektriker inte peta på den anläggningen .....

 
Kan man först anlita någon svart och sedan klaga på att killen är oseriös? ::)
 
  • karringar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hehe... så sant så sant...
 
fooney skrev:
Hur kan man ta materialet svart ?
Bokföringstekniskt räcker det ju att pengar för sålt material (vitt) överstiger inköpskostnaden för materialet, om man sedan köpt in tre strömbrytare för 100 spänn och sålt två för 60kr/styck vitt och den tredje svart så har man ändå redovisat en vinst.

Lagerhållningssystem med inventering av varje enskilt föremål behövs bara om man själv tycker sig behöva det. Om man har ett fysiskt överskådligt lager så går det ju enkelt att titta vilka hyllor som är tomma och göra beställningar efter det istället för att ha allt i något lagerhanteringssystem om man så vill.
 
Asså .. jag hade ringt elektrikern och sagt att han får några dagar på sig att göra klart det, om inte så tar jag dit en annan. Förstår inte vad problemet är när jobbet är "svart" ni har inga kontrakt som gäller osv osv.

Han borde ju vara orolig över om att han får några pengar överhuvudtaget.

Nu finns ju ABS05 som gäller, alllt som inte tas upp i kontraktsväg och på papper är till kundens fördel. Med andra ord .. gör han inte klart jobbet så blir det inga pengar alls .. så hade jag sagt.

 
För att få mörkerbelysning ;) ? ;D
 
Iofs påverkas väl inte seriösiten i eljobben av hur seriös man är med bokföringen?

Just denna kille verkar ju dessutom ha ett seriöst problem i användandet av almenackan ;)

Varför man drar elen svart? Killen är inte uppdaterad på att det är brunt som gäller nu ;D
 
Nä jag hade då inte tatt i det som ngn annan hade på börjat 8)
 
RilleRock
Den enda som troligen kan stå för din installation är din elektrikers chef som har AB.
Tror du han är intresserad av det när han inte ens tjänat en krona på detta svartjobb?
Jag förstår att du vill dra ner kostnaderna
En tanke bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.