Finns det flera här som är missnöjda med det tunna ekgolvet från Golvabia som Hjältevad lade in i sina hus tidigare?
 
Ja Om du bara visste.... Huset byggt sept 06 Omlagt v 5 i år. Har reklamerat igen...........Väntar på besked.
Anders
 
Golv? -Trodde inte det fick kallas så... :/

Har fått köket omlagt, har påpekat övriga huset otaliga gånger, men de låtsas inte om det, eller så mäter de lite och kommer fram till att de "vågor" som golvet gör, ligger inom normen.
Men att det är sprickor och det lossnar flisor överallt, det ser de inte.

Hur har ni gjort med era golv, har ni fått dem åtgärdade? Tyvärr känns det som att stånga huvudet i en vägg.

Den dummaste kommentaren är ändå, "det är så många som har så här..."

***edit***
såg inte att det låg här, sökte...

men destå intressantare att få ett svar från hjältevad, eftersom det verkar vara ett stort problem
 
Z
Har ett Björken som stod klart 07-01.
Reklamerade vårt golv i hall och vardagsrum efter 4 månader.
Nu i Mars 08 kom äntligen en snubbe och kollade på golven och sa att det inte "såg bra ut" och att han skulle meddela
Hjältevad för åtgärd.
Så det tar med andra ord från reklamation en ca 11 månader innan någon kommer och tittar.
Nu skall vi se om det tar ytligare 11 månader innan de fattar ett beslut........
 
Vi har ett Björken byggt okt 06. Golvet rekl nästan omg. Efter 2 uppskutna tider så blev det bytt Jan 08. Jag rekl igen : Fanersläpp, dåligt lackat , skillnader i glans på kortändarna efter putsmaskinens grepp. Fick tag på en GBR besiktningsman. Och han sa att dte är ingen reklamation. Så 2800:- fattigare står men med ett skitfult och i mina ögon dåligt golv och kan inget göra mer. Gbr killen sa att man inte kan överklaga hans beslut. Finns det inget man kan göra.
Kul!! om Hj hus kunde komentera detta utan att hänvisa till att man inte har det aktuella uppgiften eller att man inte kommenterar enskilda fall. Har pratat med andra golvtillverkare och enligt dem är det ett solklart fall av reklamation.
Golvabia kan oxå kommentera, skulle veta vad de säjer..
Anders
 
Som jag ser det är det inte ett isolerat fall, där man inte kommenterar enskillda fall utan något som drabbat väldigt många och som behandlats på olika sätt.
Om Hjältevad producerar 11 hus/ veckan och har haft Golvabia som leverantör i 1-1½ år så blir det ju i runda slängar 500-700 hus som kan ha problem, vissa har säkert valt andra golv osv.
Men som både golvabias representant och hjältevadshus säger är det för mång för att byta, vilket jag inte köper. Därför man försöker tiga ihjäl saken och bolla fram och tillbaka.
Som ni märker får alla andra ämnen svar utom det här.

Därför skapar jag tråden nedan för att fortsätta diskusionen och om vi kanske skulle gå ihop för att vidta åtgärder:
http://www.byggahus.se/forum/golv/91978-golvabia-parkett-och-hjaeltevadshus.html
 
Redigerat:
Golvabias Lightwood som det heter kallar jag ett renoveringsgolv. Det är ju nästan samma pris att få ett 14 mm riktigt trägolv och då kan man slipa det om något händer. Det är stor skillnad på ett fanérgolv eller ett trägolv...samma skillnad är det mellan laminat och trä. Nä, lägg in ett 14 mm trägolv istället så ska ni se att ni blir nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.