Har en whirlpool 6 sense diskmaskin som lägligt la av dan innan jul. Den bara stannar av och tömmer vattnet och så blinkar startknappen och enligt bruksanvisning så ska man prova rengöra filtret och hjälpte inte det så kontakta service, Det enda filtret jag vet om är filtret som är i botten på maskinen till avloppsvattnet.
Har provat återställa, bryta ström osv

Jag trixade runt och eftersom det va nära jul så ville jag inte ge mig in för hårt på maskingen men efter lite trix så kom jag på att om man lutar maskinen bakåt litegrann så fick jag spjärna med en stol som sedan hölls på plats av det tunga köksbordet vi har då kunde jag fullfölja ett helt program (maskinen lutat bakåt).

Efter det så kunde jag köra maskinen normalt 2-3 diskar och så skedde det igen, tillbaka med stolen för att köra en ny disk, och likadant så kunde jag köra ytterligare några diskar.

Har gjort så här nu sen dagen innan jul och det funkar än att när den spårar ur så dit med stolen och köra så, sen går det ett par ggr igen utan stol.

Någon som har en susning på vad det kan vara? igenmögat i nån slang, eller finns där fler filter eller va kan de va?
 
Låster som att det finns fukt/vatten i "maskinrummet" Det kan finnas nåt litet svampliknande som ger indikering vid väta.. Kolla allt sånt.
 
Hus-kvarna skrev:
Låster som att det finns fukt/vatten i "maskinrummet" Det kan finnas nåt litet svampliknande som ger indikering vid väta.. Kolla allt sånt.
Japps, blir nog till att skruva ner maskinen lite och undersöka. Nått svampliknande? nån form av fuktavkännare?
 
Finsn lite varianter, dels som sagt ngt svampliknande med elektroder, men det finn även varianter med en flottör som flyter up och ger larm.

En del maskiner har översvämmningsskydd som tydligen inte går att återställa, eller ialla fall inte bara genom att torka upp. Vet inte hur de fungerar.
 
Mitt övervämmningsskydd hade löst ut. det gjorde att avloppspumpen gick kontinuerligt. Fick plocka ner diskmaskinens vänstra plåt (sett framifrån) och där återställt en flottör. Det finns en diskmaskinsguru (continue). Han hjälpte mig.
 
Diskmaskinsgura!!! Vilka fina ord tack för det, vill bara säga det om det är en hyffsat ny maskin så är det alltid flottörfunktion som översvämmningsskydd och säkert så i detta fall också. Maskinen hade inte startat när du tippade den om du hade en svamp. Lycka till..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.