tjenare. har haft lagerhaveri i elmotorn till brännaren, bytte lager och tog även bort dieselpumpen som sitter monterad bakpå motorn, demonterade locket till pumpen och gjorde rent filtret när jag ändåså hade det isär.. men nu vägrar den duga upp diesel...
har provat allt, bytt stora O ringen till locket, allt rent och snyggt, har provar att fylla pumpen med diesel genom att vaccumsuga ur ett extrauttag på pumpen, och det kommer diesel... har tvångskört fkäten (pumpen) men kommer ingen diesel varken genom retoren eller ut till spridaren..

pumpen i fråga är en eckerle UNI 2.1 R5 R44

länk: http://www.interklima.de/02c5ea98810d5f42d/02c5ea98810d5f534/02c5ea98830b07d66/index.html

exakt den på bilden..

funderar om man kanske måste köpa ny pump isf.. den har blivit ersatt tull suntec AN 47A1326


vore guld om någon hade nåt tips om man måste lufta på nåt speciellt sätt..

MVH//Marcus
 
Jag höll på rätt mycket med oljeeldning för 20 år sedan &-}
Ett problem som kunde uppstå då var att någon av medbringarna gicj sönder.
Mellan pumpen & motorn så sitter det en plastmedbringare skulle jag tro, kolla så att den inte snurrar runt på pumpaxeln.
Eftersom detta är en kugghjulspump så sitter det även en medbringare (oftast en mässingskil) som drar med kugghjulet. För att komma åt den så får du ta av locket som sitter med 4 insexor, var rädd om o-ringen. Under locket så sitter det ett filter och under filtret en platta, lossa denna platta och där har du kugghjulet & medbringaren. Ha koll på alla delar!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.