Håller på ett badrumsbygge i mitt nya utbygge. Huset är en gammal timmerstomme på torpargrund. Utbygget är en regelstomme på lecablocks torpargrund.
Båda grunderna är murade direkt på berg. och ihopmurade med varann.
Nu till problemet.

Badrummet.
Badrummets väggar består av två ytterväggar och en innervägg samt en vägg som utgörs av gamla ytterväggen på ursprungshuset.
Där i hörnet mellan utbygge och gamla huset blir det naturligast att sätta duschhörnan av inredningmässiga skäl.
Mycket dumt pga att rörelser mellan gamla o nya huskropparna är att förvänta.
Nu till det värsta. Sambon KRÄVER kakel o klinker och vill inte ha nå duschkabin neller liknande.

Hur bygger jag ett kaklat duschhörne som tål tidens tand utan att det spricker o jävlas?

Har t.o.m varit inne på klä hörnet med rostfri plåt innan kakling.
 
Du kanske kan bygga en dubbelvägg som inte är förankrad i timmerstommen utan bara i utbyggnadens tak och golv?



/Vojma
 
Det har jag funderat på lite med. inte dumt alls

Fler förslag?
 
Stickan56
Skaffa en förhandlingsposition mot sambon.;)

MVH Stickan
 
kulle
Elffors skrev:
Håller på ett badrumsbygge i mitt nya utbygge. Huset är en gammal timmerstomme på torpargrund. Utbygget är en regelstomme på lecablocks torpargrund.
Båda grunderna är murade direkt på berg. och ihopmurade med varann.
Nu till problemet.

Badrummet.
Badrummets väggar består av två ytterväggar och en innervägg samt en vägg som utgörs av gamla ytterväggen på ursprungshuset.
Där i hörnet mellan utbygge och gamla huset blir det naturligast att sätta duschhörnan av inredningmässiga skäl.
Mycket dumt pga att rörelser mellan gamla o nya huskropparna är att förvänta.
Nu till det värsta. Sambon KRÄVER kakel o klinker och vill inte ha nå duschkabin neller liknande.

Hur bygger jag ett kaklat duschhörne som tål tidens tand utan att det spricker o jävlas?

Har t.o.m varit inne på klä hörnet med rostfri plåt innan kakling.
Om du har grunden murad på berg ser jag ingen risk med rörelser mellan byggnaderna, sätt dubbelgips med 400 cc mellan reglarna så blir det styvt o bra.
 
T
Hehe....du tror inte att TS är klar med sitt badrum nu med tanke på att hen startade tråden för ett år sedan:D
 
kulle
tank77 skrev:
Hehe....du tror inte att TS är klar med sitt badrum nu med tanke på att hen startade tråden för ett år sedan:D
:rolleyes:
haha jo troligtvis
 
Men att tråden lyftes igen ger ju en perfekt anledning för TS att återkomma med vilken lösning han valde och hur det har hållt nu i nästan ett år! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.