Jag undrar om det är någon som har en bra lösning på vårat badrum. Vi skulle vilja få plats med ett lite större handfat och ett hörnbadkar. Problemet är väl just handfatet eftersom vi har en snevägg som vi måste anpassa oss till. Vi har en tanke på att flytta ut ena väggen en liten bit och sätta upp handfatet där. Dörrarna till rummen vill jag inte flytta på eftersom jag tycker att det förstör Allrummet om jag flyttar sovrumsdörren dit.

Tacksam för alla förslag :)
 
  • Planlsning_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du flyttar ut väggen och tar bort duschen, får hörnbadkaret plats där i den hörnan då? Då slipper du flytta toa och handfat och kan utnyttja duschens avlopp till badkaret.
Hur stort vill du att det nya handfatet ska vara?

Vi har också snedtak och har toan så man sitter med ryggen mot takfönstret. Om ni vände på den och flyttade den lite så hade ni kunnat ha handfatet lite större, men det beror ju förstås på ledningarna.

Pernilla
 
Har ni en dusch på nedervåningen?

Det är väldigt skönt att kunna ta en snabbdush vid behov. Har bara möjlighet att dusha i badkaret här och det gör man inte iom att det skvätter som det gör
 
En takkupa kostar en slant, men ger fler möjligheter.
 
Vi har en dusch på nedre plan så det är inget bekymmer. Vi har tyvär inte tänkt att sätta dit en takkupa så den iden går tyvärr bort.
Det ska dit ett hörnkar någonstans.
 
Tycker att lösningen du kommit på själv blir bäst.. Flytta ut väggen och sätt handfat och toaletten där. Sen har du plats för badet där handfatet och toan står på ritningen.

Eller så flyttar du toa och handfatet bredvid duschen mot snedväggen, ryms kanske där om du flyttar ut väggen, som duschen står i mot nu. Då får ni en helt egen badavdelning på ena sidan, och dusch och toa på den andra sidan. Dessutom får ni bra med plats för handukar och annat jox man har i badrummet. :)
 
Jag vet inget om höjden under snedtaket men det kan vara ett alternativ att göra en hylla längst in för handukar osv och sen ställa badkaret mot denna hylla. Om det sen hjälper är en annan fråga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.