Hej varje år har jag samma problem men löser sig på nåt sätt men iår verkade inte komma upp nåt vatten från brunnen

Har till och med kopplat in vatten för att de ska finnas vatten i systemet

Det är ett borrat hål till bergvärme o samtidigt bevattningsvatten på 170 meter

Har en ny hydrofonpump

Några tips va man kan göra
 
Har du fyllt pumpen och röret ned till vatten nivån i hålet?
 
Kopplar på vattenslangen o fyller på o startar men pumpen tömmer de vattnet jagvhar fyllt på sen kommer det inget. Har gjort nu så 15 ggr
 
Bottenventilen brukar läcka så pumpen inte får tag i vattnet utan att fylla. Var alltid en utmaning varje vår att få igång vattnet i stugan. Tillslut tröttnade jag och satte i en dränkpump som ligger i hålet så den är bara att slå på, fryser ju inte heller sönder då det aldrig fryser så djup ned.
 
D Daniellll80 skrev:
Kopplar på vattenslangen o fyller på o startar men pumpen tömmer de vattnet jagvhar fyllt på sen kommer det inget. Har gjort nu så 15 ggr
Du har nog lite luft kvar, fyll sakta, väldigt sakta, till slut så får du nog upp vattnet
 
leby leby skrev:
Du har nog lite luft kvar, fyll sakta, väldigt sakta, till slut så får du nog upp vattnet

Ja hehe tack ska testa 10 år har de varit varje vår förra året la jag en koppling att kunna fylla enklare men nu envisas de mer. Men ska gå o testa att fylla sakta tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.