Hej!

Om jag går in och läser i en tråd, har jag svårt att ta mig ur tråden när jag läst färdigt. Jag är tvungen att klicka på tillbaka-knappen 3 ggr för att komma tillbaka ett steg. Låt oss säga att jag har läst en tråd med 4 sidor, jag får då trycka bakåt 12 ggr för att komma tillbaka till indexet.

Någon som vet vad det här kan bero på?

Detta gäller Firefox 16.0.2. Har även testat med Explorer 9, där fungerar det som det ska.

MVH

Jonas
 
Redigerat:
Har samma problem.
 
Inte jag (firefox 16.0.2), den backar direkt men däremot blir inte listan uppdaterad - tråden är fortfarande markerad som oläst.
 
Nu har jag märkt att det fungerar att backa som det ska, om jag är inloggad.
 
Det är två separat fel som har kommit efter uppgraderingen till Byggahus 4.2 ( http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/203543-byggahus-4-2-a.html )

Att inte läsmarkeringarna verkar fungera beror på att nu säger vi nu inte uttryckligen åt webbläsarna att inte cachea sidorna. Det gör att när man trycker bakåt så hämtas den versionen av sidan som ligger i webbläsarens cache. Klickar man på en länk så funkar det som det ska, men trycker man bakåt i webbläsaren så blir det fel. Det är en enkel sak som vi fixar på måndag.

Att man får trycka bakåt flera gånger beror på google-annonserna. Spontant vet jag inte varför dom gör så, men att det fungerar bättre när man är inloggad beror på att vi helt enkelt visar färre annonser för inloggade. ;) Det är också en sådan där sak som ska fixas snarast möjligt.
 
  • Gilla
Himmapularen och 1 till
  • Laddar…
Nu är första halvan fixad! Så nu ska man alltid få en fräsh kopia av sidan när man trycker bakåt.

Att man får trycka bakåt flera gånger är något jag hoppas hinna kolla på till senare i veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.