Mitt dilemma. Förra året beslutade jag mig för att byta fönster och att två utav dom skulle muras igen.
Jag satte igen det med råspånt, underlagspapp, vassmatta och sen bruk som jag blev rekomenderad. Sen stänkputsade jag om hela huset så allt såg nytt och fräsht ut. Nu ett år efteråt så såg jag att det spruckit lite granna mitt på det jag satt igen, INTE i kanterna. När jag rev ner allt så ser jag att bruket blivit hårt och fastnat bra mot vassmattan och ytan ut mot fasaden var oxå hård. Matrealet i mitten(som är samma hela vägen) hade blivit poröst och svällt, därav sprickorna. Var det för tunnt lager(ca 10 mm) eller är det helt fel bruk, vilket ska man använda? Jag har börjat om allt nu och gjort så det går att lägga tre cm bruk, men jag vill vara säker innan jag lägger på. Olika förslag på olika ställen, så vem kan man lita på?
Det samma hände runt de fönstrena jag murade lite runt, det blev som en sandig gegga innanför skalet, det fäste relativt bra mot det gamla men skiktade sig eller vad man ska säga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.