Hej.
Jag har fått problem med en Cylinda tvättmaskin. Vid centrifugering så uppstår ett högt skärande ljud, framför allt på högre varvtal. Jag har lokaliserat det till att det verkar som om värmeelementet ligger emot den bygel som skall hindra att elementet tar i trumman. Det är tydliga skavmärken på elementet, både på ovan och undersidan. Har nya stötdämpare i maskinen så den vibrerar inte onormalt. Har försökt att justera läget på elementet men inte lyckats.
Till saken hör att jag bytte element för knappt ett år sedan och såg liknande märken på det men kan inte minnas att maskinen lät så vid centrifugering.
Har någon liknande erfarenheter och finns det något man kan göra. Var lite inne på att man skulle försöka justera bygeln men det är ju inte så lätt.

Hälsningar

Fredrik
 
A
Elementet skall sitta ingenom fjädern, märken av detta blir det
Har du t agit ut elementet?
Låter det då?
 
Japp, jag har kört utan och då låter det inte. Hur menar du igenom fjädern, som den sitter nu är fjädern över elementet. Tack för svar by the way
 

Bästa svaret

A
A amatörfixaren skrev:
Japp, jag har kört utan och då låter det inte. Hur menar du igenom fjädern, som den sitter nu är fjädern över elementet. Tack för svar by the way
Jag hittar ingen bild men en del av fjädern skall vara ovanför resten nedanför så att elementet fixeras åt alla håll
 
Aha, ok . Jag har bara tryckt in elementet. Men skall det kanske vara så att man typ trär in fjädern mitt i elementet och sedan trycker ned den, om du förstår vad jag menar:thinking:
 
A
A amatörfixaren skrev:
Aha, ok . Jag har bara tryckt in elementet. Men skall det kanske vara så att man typ trär in fjädern mitt i elementet och sedan trycker ned den, om du förstår vad jag menar:thinking:
man måste känna att elementet lig rätt när man monterar det
 
Ok, får försöka klura ut hur det kan tänkas vara. Känns som att det är problemet, att elementet inte varit riktigt fixerat. Tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.