Jag håller på att renovera en liten toalett, och när jag monterat blandaren så märker jag att bottenventilen inte behåller vattnet i tvättstället när jag vill det. Bruksanvisningen berör inte detta ämne så nu hoppas jag på hjälp här eftersom jag är novis. När jag packade upp blandaren så satt det två packningar på bottenventilen, en "skumgummi" överst och en i gummi längst ner så jag antar att dom ska sitta i den ordningen. Båda sitter nu i nämnd följd under tvättstället vilket ju inte funka. Från början satt "skumgummi" packningen ovanför porslinet så att den kromade ytterringen tryckte ner den när man spände, men det funkade inte heller för då höll inte anslutningen till avloppsröret och vattenlåset tätt. Jag hoppas ni förstår min förklaring,och undrar om det finns någon här inne som vet hur detta ska vara. Finns inte ens beskrivet på tillverkarens hemsida. Blandaren är en Westerbergs serie Classic. Tack på förhand
 
Westerberg är väll samma junk som Hafa.... brukar gå åt lite silicon för att få deras packningar på plats och hålla sig täta..
 
Men du skriver att den inte behåller vattnet i tvättstället. Betyder det att det rinner ut i avloppet eller läcker ut utanför tvättstället?
 
Med skummgummipackningen ovanför porslinet så läckte det under porslinet utanför tvättstället, trots att det tydligen ska vara så. Nu så behåller inte tvättstället vattnet när jag stänger bottenventilen utan rinner ner i avloppet. Ska nog testa ikväll fast med siliconsprutan laddad, så får vi se hur det går.
 
Jag vill bara tacka alla här som har svarat på min fråga och tala om att silicon är jävligt bra ibland som kompensation för den dåliga kvaliteten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.