Hej

I onsdags när jag kom hem från jobbet hade någon firma varit å grävt för fiber på våran tomt utan att förvarnat eller sagt något till oss.( för info så har vi har sålt huset och köparen har beställt fiber av Telia tills de ska flytta in men inte heller dem hade fått info att de skulle gräva nu utan trodde de skulle ske senare)

Men så klart hade ju slingan grävts av som de lagat på 3st ställen, men guide slingan hade de missat så denna fick jag leta upp å laga så nu lyser lampan grönt och allt.

Men till problemet så kör klipparn bara en liten bit å stannar med felet ”Fel främre slingsensor defekt” efter detta, och min fråga kan det varit något när de bröt slinga som utlöste detta felet eller har ja sådan otur att klipparen just nu bara gått sönder?

Tänker mest om jag ska ringa till Telia å skälla eller om detta felet inte kan hända när slingan grävts sönder?

Jag har själv inte lagt i slingan då det va tidigare ägare av huset så vet inte om slingan kan vara av på flera ställen men då det lyser grönt så borde ju slingan va okey nu?

tacksam för tips :)

mvh Johan
 
Låter som ett oturligt sammanträffande.
Avläs slingsensorvärde genom att aktivera quick check-menyn (tryck och håll nere 0 några sekunder).
 
E etompau skrev:
Låter som ett oturligt sammanträffande.
Avläs slingsensorvärde genom att aktivera quick check-menyn (tryck och håll nere 0 några sekunder).
E etompau skrev:
Låter som ett oturligt sammanträffande.
Avläs slingsensorvärde genom att aktivera quick check-menyn (tryck och håll nere 0 några sekunder).
Hej
Höll in 0 som ni skrev och det kom fram lite olika värden och fanns flera olika flikar när man tryckte på ”Yes” men vet inte vilket värde man ska kolla på samt vad för värde som visar att det är rätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.