Ska installera 5st downlights i hallen hemma och behöver köpa mig en hålsåg 60mm, googlade lite och hittade pro-fit som verkar göra riktigt trevliga hålsågar, dock rätt då dyra.

Hamnade på pricerunner och där dök Bolist upp, klickade mig vidare och kom till detta set:
https://bolist.se/produkt/halsagsset-bygg-7del-35-84hss-gul/

Nåt som gör mig fundersam är att Tecos står som tillverkare? Är det nåt feltryck?
Kan känna att detta är ett överkomligt pris eftersom en 60mm såg + borr skullekosta mig 548kr på bolist, att det ingår en såg för T70 och T80 är också positivt då de kommer till användning :)

Någon som harerfarenhet av pro-fit? Är de värda sitt pris?
 
Jag har profit djuphålsåg (160mm djup) och är mäkta imponerad. Jag har tagit upp hål för ventilation genom följande lager: gips, tretex, innerpanel 1", tretex, timmervägg, gamla ytterpanelen och slutligen nya ytterpanelen. Många lager blev det men sågen tuggade sig fint igenom så jag har bara gott att säga om pro-fit!
 
  • Gilla
Jimmu
  • Laddar…
Har också bara goda erfarenheter av ProFit
 
  • Gilla
Jimmu
  • Laddar…
Jag har en sats som jag är nöjd med. Det gäller inte bara resultatet, utan även handhavandet (tex snabbfästet).

Om man bortser från suget i verktygstarmen kan man dock fråga sig om det behövs en hålsåg av denna kaliber enkom för att göra hål för några spottar. Spottar är ju ganska förlåtande eftersom de täcker en bit runt hålet, så hålet behöver inte vara perfekt. Men jag förstår dig om du ändå köper dem ;)
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
Jag har en sats som jag är nöjd med. Det gäller inte bara resultatet, utan även handhavandet (tex snabbfästet).

Om man bortser från suget i verktygstarmen kan man dock fråga sig om det behövs en hålsåg av denna kaliber enkom för att göra hål för några spottar. Spottar är ju ganska förlåtande eftersom de täcker en bit runt hålet, så hålet behöver inte vara perfekt. Men jag förstår dig om du ändå köper dem ;)
Förstår precis vad du menar, att köpa en sats för 1500kr för att göra 5st hål blir ganska saftigt med 300kr/hål, det jag gillar är att pro-fit har ett brett sortiment/dimensioner av sina sågar, de verkar vara bäst på marknaden och har lång livslängd, något jag värdesätter högt.
Är verktygsintresserad och gillar ordning och reda, då lägger man gärna någon krona extra och kan hålla sig till ett fabrikat.
Men visst ur plånbokens perspektiv finns det betydligt bättre alternativ ;)
 
  • Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
Det är lugnt Jimmu, Du är uppenbart med på noterna, och då kan sådana här excesser anses vara helt normala och försvarbara. Själv är jag egentligen värre, för jag visste inte exakt vad jag skulle ha dem till när jag köpte satsen. Men den har kommit till nytta många gånger. Jag är säkert nere på tio kr/hål, och satsen är fortfarande som ny.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
underskatta inte möjligheten att förstora hål med hjälp av flera hålsågar på samma centertapp , Funkar fint med pro.fit !
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag hämtade jagut paketet, ska bli kul att provköra dessa ��
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
trattalask
PeterStrandberg skrev:
Oavsett om innertaket är gips, huntonit eller furu räcker det med ett biltema-kit

[länk]
Frågan är väl lite hur kvaliteten är på dessa. Ska man _bara_ göra hål till några spottat håller dem säkert. Jag har i ett nödläge fått tillgripa en hålsåg från jula. När jag va färdig några hål i råspontväggen senare så va sågen sliten och hållaren sönder.

Har tidigare kört med Bacho och Starret men nya sågar blir pro-fit. Men de gamla håller bra så utbytet går långt från snabbt. =)
 
Ajaj, plats för fler... Är ganska säker på att det är lag på att du även måste köpa de som passar där. Med reservation för att det kan stå något i förarbetena om att detta bara är tillämpligt för systainrar...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.