E
Behöver plugga PRK koppling tillfälligt… för att få det tätt behöver man lin, men jag får ju inte rappa gängorna för då blir det knas när PEM slang ska på igen….

Finns det någon specifik PRK plugg? G25 är det.

Annars kör jag med gängtejp o skruvar på ett förkromat lock jag hittade
 
Rickard.
Har prkn utvändig gänga kan du använda ett lock med packning, har prkn invändig gänga rappar du ju proppen och inte prk kopplingen (brukar vara gjort redan).
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E
Rickard. Rickard. skrev:
Har prkn utvändig gänga kan du använda ett lock med packning, har prkn invändig gänga rappar du ju proppen och inte prk kopplingen (brukar vara gjort redan).
Utv gänga på PRKn.
Ska kolla efter ett 1" lock.
 

Bästa svaret

Rickard.
E erkka skrev:
Utv gänga på PRKn.
Ska kolla efter ett 1" lock.
Verkar finnas på butikerna av nivå 2 seriositet dvs allt över jula,biltema, C-0 ;)

Var det så att du hade ett lock redan som saknar packning kan du göra en egen av valfritt packningsmaterial. Du kan också gott prova med gängtejp utan att rappa (men egentligen även med då du inte kommer förstöra gängorna för framtiden)
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E
Rickard. Rickard. skrev:
Verkar finnas på butikerna av nivå 2 seriositet dvs allt över jula,biltema, C-0 ;)

Var det så att du hade ett lock redan som saknar packning kan du göra en egen av valfritt packningsmaterial. Du kan också gott prova med gängtejp utan att rappa (men egentligen även med då du inte kommer förstöra gängorna för framtiden)
Ja eller egentligen det jag hittade var ett G20 lock sen hade jag en förminskning G25-G20. Så jag får nog kolla efter ett G25 lock, såg att k-rauta hade ett hemma.

Tack för input!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.