Eljo är väldigt dyra om man jämnför mot malmbergs nova tillexempel.. ej värt att snåla in och välja malmbergs? Tycker alla har typ samma Priser på eljo, svårt hitta bra priser på deras produkter.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
ELJO alla dagar.
Satte upp ett Malmdergs i fredags.
Se rad ett.

Protte
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Ok man får vad man betala för..
 
  • Gilla
Peter-Krstd
  • Laddar…
För det mesta ja, inte alltid.

Protte
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Jag satte några Malmbergs förra veckan som en kund köpt själv och jag kan säga att jag ALDRIG skulle köpa dom för eget bruk. Eljo eller Elko ligger flera nivåer över, både i tidlös design och "monteringsvänlighet" dvs kvalitet. Köper man kvalitetsapparater klarar man sig hela livet men med lågprissortimentet har man inte en aning. OCH det är skillnad fast det ser nästan lika ut.
 
  • Gilla
altren och 1 till
  • Laddar…
Håller med sig.. köpte förra veckan ett utanpåliggande envägs jordat uttag eljo. gick på 146 kr på xl bygg. Såg i hans data det stog 64 kr där, ingen aning om det är deras inköps pris. Dålig konkurrens på el artiklar idag? Antingen få man köpa malmberg eller liknande på byggmax för 40 kr eller eljo för 140 kr. Märkligt att budget märkerna ej kan göra lite mer rejäla plintar med kvalité. Borde ej vara så svårt.. även kollat i tyskland men där har dom andra märken man ej vet något om
 
Kolla på nätbutiker som tex Elbutik, Eldirekt, Elonline. Och Elko o Eljo själv föredrar jag Elko.
 
Clasolsson, Jula, Bauhaus, K-rauta. Alla säljer Eljo och /eller Elko. Ofta till ungefär samma priser som nätbutikerna. Hornbach säljer ofta dessa till lägre pris än nätbutikerna. Däremot så har de nämnda kedjorna ofta sämre urval på varianter än de bättre nätbutikerna.

ClasOhlsson är jag förresten tveksam över, sist jag kollade där såg det ut som Elko var utgående sortiment, men de har istället ABB som jag tror (??) är en likvärdig hög kvalitet.
 
Som någon skrev här för några år sedan: Inget fel på Malmbergs uttag, så länge man inte slarvar bort den medföljande klubban som man slår in kontakterna med..:)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Köpte Atia för 35 kr på K-Rauta häromdagen- Lätta att installera, dock med skruvanslutning. Har svårt att se att ett för 150 kr är fyra gånger bättre.
 
Skruv anslutningar tycker ja är 10 gånger skönare än snabb koppling så det är bara en fördel!!!
 
Ofta är det taskiga plintar och tunnt gods runt det mesta på dom billiga. Känns som leksaker i många fall
 
Har en atia hemma liggandes och ja gillar den inte.. billigt skäp tycker jag! Varför kan dom inte göra den lite mer rejäl och lägga på 50 kr så är dom ändå halva priset på eljo.
Vit eluttagskomponent med synliga metallanslutningar mot randig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Etman måste vara det mest prisvärda för privatpersoner med kvalité. Envägs jordat utanpåliggande går på 65 kr mot 146 kr för eljo.. riktigt fina plintar även på dessa
 
  • Gilla
Peter-Krstd
  • Laddar…
Uttaget på bilden ser precist ut som dom Malmbergsuttagen jag nämnde tidigare. Ta och bryt och bänd lite på metalldelarna för att kontrollera "spänsten" i metallen, metallen ska vara lika "spänstig" efter 500 böjningar som efter en.
Bara för att det är blankt betyder det inte att det är samma legeringar i olika uttag.
pS
olotor, nej dom är inte 4ggr så bra men troligen minst dubbelt. Det finns knappast någon direkt koppling mellan prisökningen och kvalitetsökningen.
Men fundera lite på varför folk som jag även på ett fastprisjobb ratar dom billiga uttagen och använder Elko/Eljo. Jag skulle ju tjäna många sköna tusenlappar på att installera med lågprissortimentet. Tror du inte vi vet vad vi sysslar med ??
 
Redigerat:
  • Gilla
Enk Projektet och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.