Hej,

Skall montera takhögtalare i ett kök som är 4*3 m. Skall enbart vara för lite bakgrundsmusik och eventuellt kanske lite högre ljudnivå någon enstaka gång.
Var köper jag vettiga högtalare till vettiga priser? Kollade på outdoorspeakerdepot, men frakten på 90$ tycker jag är för hög.

Förslag på andra ställen att köpa högtalare på?
 
Outdoorspeakerdepot sänker ibland frakten (kontakta dem och kolla om det går göra något). Parts Express har ju prisvärda saker också.
 
Själv har jag kört med Jamo och senaste gångerna köpt hos komplett.se. Specifikt är det stereo-in-one 6.5CS-T.
 
Tackar för tipsen. Kikar runt lite till.
Någon som testat Veres Audio eller Zachry?
 
Redigerat:
Zachry har jag provat som in-wall, men Jamo var mycket mer genomtänkt i detaljerna. Deras fastsättningar fungerade smidigare.

Fast det är bra många år sedan så ...
 
Skulle vilja provlyssna först någonstans, men det verkar svårt.
 
Sök på ljudvision... dom finns i eslöv och har grejor för provlyssning.
 
Kan rekommendera Outdoorspeaker depot, trots lite dyrare frakt. Högtalarna är billiga, men låter jävulskt bra!! Har dem i hela villan inkl altanen.

/kimpo
 
Ni som handlat från outdoorspeakerdepot, åkte ni på tull och moms?

Börjar även fundera på inbyggnadsförstärkare som passar i en vanlig väggdosa. Har hittat Nuvo, men de är hiskligt dyra. FInns det andra?
 
Jag köpte DLS för att det var dom enda jag hittade med så lite inbyggnadsdjup, 65 mm... Låter riktigt bra, men ingen bas alls.... Ok i köket, funderar på att gömma en bas någonstans, men inte hittat tillräckligt liten.
Vad är det för inbyggnadsdjup på det ni andra har? Ville sänka taket minsta möjligt då jag satte in LED-ljus som krävde 63 mm med luftspalt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.