RilleRock
Helst massiva men även snygg faner går bra.
Träslaget skall vara valnöt eller liknande färg.

Skall inte ha det i köket utan att bygga en rejäl TV möbel av det.
Då jag inte hittar ngn snygg samt vettig på marknaden.

Kommer att behöva 3 st 2400 skivor i valnöt.
samt 3 hyllplan som är tänkt vara i svart så de passa mina högtalare som är i körsbär och till Tv.

En snabbskiss på bygget

htv.JPG

I slutändan kommer den att efterlikna denna fast annat träslag samt lite "pampigare"

htv1.jpg

Vad tror ni?

I övrigt så kommer det att ligga teak golv.
Sandfärgade soffor, naturell matta samt valnötsbord.
 
Det blir snyggt, var ska du köpa skivorna? Vad kostar de? Hur tjocka är skivorna?
 
RilleRock
Jag eller ngn annan har inte hittat billiga valnötskivor så jag kommer nog att göra det i massiv bok som betsas upp.

Finns helt ok skivor på Rusta för ändamålet!
700Kr st tror ja a 2400mm
 
Bauhaus brukar köra "evig rea" på en skiva i ett mahognyliknande träslag fast med ganska stora skiftningar mellan stavarna. Jag har den i köket och den funkar finkt. Ska enligt uppgift ha mindre skönhetsfel men de är nog väldigt små för jag har inte hittat något att tjura över.

Skivorna är 240 cm långa och 80 breda så om du ska ha en TV-bänk som bara är 40 djup blir det ännu billigare.

Jag köpte mina för 699.- men har ibland sett dem nere på 499.-
 
RilleRock
lnu skrev:
Bauhaus brukar köra "evig rea" på en skiva i ett mahognyliknande träslag fast med ganska stora skiftningar mellan stavarna. Jag har den i köket och den funkar finkt. Ska enligt uppgift ha mindre skönhetsfel men de är nog väldigt små för jag har inte hittat något att tjura över.

Skivorna är 240 cm långa och 80 breda så om du ska ha en TV-bänk som bara är 40 djup blir det ännu billigare.

Jag köpte mina för 699.- men har ibland sett dem nere på 499.-
Super!
Vet du vad träslaget heter?
Massivt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.