Söker en ny vedpanna 25-30kw är jag behov utav då jag värmer 2x500l tankar. Så vill gärna ha lite tips på vad man bör tänka på vid en ny panna samt skall den vara enkel att hantera och fungera felfritt. Tacksam för bra svar.
 
Kan rekommendera Vedolux 37 och Nibe Vedex som jag båda haft i flera år och eldat med utan problem.
 
Funderat på att byta till en luft/vattenpump ist? Finns säkert prisvärda eller kanske bättre beg tom. Men du kanske brinner för mycket för att elda ;)
 
En "prisvärd" luftvattenpump är i regel bara skräp. Där måste man hålla sig till de bästa märkena. Hur ska TS värma acktankarna under riktig vinter har du tänkt dig? Direktel som är dyrast mitt i vintern?

Hur är det med Atmos pannor? Inte så dyra. Finns det några problem?
 
Kan också rekommendera Vedolux 37 kanske inte det billigaste som finns, men man får oftast vad man betalar för.
Har själv en sådan, och tycker den är väldigt bra o enkel att sköta och elda.
 
Andreas_Hansson skrev:
Baxi Excellent 30
Spaksotning och hög verkningsgrad.
Riktigt prisvärd!
[länk]
Javisst!
Vill man ha något beprövat finns också Solo Innova 30 fortfarande.



Vedolux 37 har sämre verkningsgrad och för litet vedmagasin.
Vill man ha en modernare Värmebaronen blir det ändå så pass dyrt så att man kan köpa en riktig premiumpanna.
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Tack för svar/tips!
 
Någon som Har eller provat Baxi bonus light 30? rätt prisvärd tycker jag och "Bra känt" märke.. vilket borde vara en fördel? Finns det några kända nackdelar? Har idag en 25 kw panna, med 2 st 500l tankar,
 
Någon som Har eller provat Baxi bonus light 30? rätt prisvärd tycker jag och "Bra känt" märke.. vilket borde vara en fördel? Finns det några kända nackdelar? Har idag en 25 kw panna, med 2 st 500l tankar,
 
Den verkar ju faktiskt okej.
Till dina 1000L är det nog en bra panna.

Har dock aldrig sett den live.
90% verkningsgrad d^_^b
 
Baxi bonus 30 är en kombipanna ved/pellets/olja med mindre eldstad än solo innova. Kommer funka utmärkt till din 1000l tank. Går att hitta billigt på blocket.
 
Skulle ja köpa fabriksny panna hade ja valt baxis pannor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.