Vi har idag Telia Play som TV utbud, och det har varit förmånliga 149:-/månad för lite basutbud osv.

Fick nyligen mail om att den tjänsten försvinner, och vi kommer läggas över till nån ny tjänst som kostar 349:-/månad. Det är jag inte intresserad av, så jag vill kolla vilka alternativ som finns.

Vårt behov är inget speciellt, vill ha nån sorts basutbud bara. Inte betala extra för diverse sport och filmkanaler. Idag så har vi nån deal där HBO ingår "kostnadsfritt", men det är inget måste. Dock har vi även ett Netflix abonnemang, så skulle det finnas nån deal där även Netflix ingår så kanske det kan bli förmånligt.

Vi tittar alltid på TV via en app i Apple TV, så vill att det ska vara möjligt. Vill inte ha diverse extra boxar stående.

Vilken TV-tjänst är mest prisvärd idag?

Tack
 
telenor hade rätt prisvärda play erbjudande på tv vill jag minnas när jag kollade på det. Valde dock bort det och köpte bara en streaming tjänst istället.
 
F Fredrik_THE skrev:
telenor hade rätt prisvärda play erbjudande på tv vill jag minnas när jag kollade på det. Valde dock bort det och köpte bara en streaming tjänst istället.
Vilken streaming tjänst blev det?
 
fick ett erbjudande på disney + för 19 kr i månaden i 3 månader så det hoppade jag på. Ser inte så mkt på tv. Så tyckte jag klarade mig med gratis play tjänster som svt play + denna
 
varför inte bara en chromecast och titta på det man vill titta på bara. Finns drivor med kanaler och tjänster utan att signa upp för nåt centralt.
 
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Putteman skrev:
Vi har idag Telia Play som TV utbud, och det har varit förmånliga 149:-/månad för lite basutbud osv.

Fick nyligen mail om att den tjänsten försvinner, och vi kommer läggas över till nån ny tjänst som kostar 349:-/månad. Det är jag inte intresserad av, så jag vill kolla vilka alternativ som finns.

Vårt behov är inget speciellt, vill ha nån sorts basutbud bara. Inte betala extra för diverse sport och filmkanaler. Idag så har vi nån deal där HBO ingår "kostnadsfritt", men det är inget måste. Dock har vi även ett Netflix abonnemang, så skulle det finnas nån deal där även Netflix ingår så kanske det kan bli förmånligt.
Boxers billigaste TV-abonnemang kostar 199 kr/mån första året och då kan du använda deras egen app (Tele2 Play) och Viaplay-appen för film och serier (vet dock inte om de är kompatibla med Apple TV).
https://www.boxer.se/tv/produkter/standard
Om du nu inte nöjer dig med bara gratisapparna.
 
Jag hakar på denna tråd. Har Sappa som bredbands/fiber lev. De höjer nu tv-tjänstwn med basutbud från 229 till 299 eller om det var 329. Vad kan jag välja som är billigare?
 
T trojlee skrev:
Jag hakar på denna tråd. Har Sappa som bredbands/fiber lev. De höjer nu tv-tjänstwn med basutbud från 229 till 299 eller om det var 329. Vad kan jag välja som är billigare?
Jag har mobilabonnemang hos Telia. För mig slutade det med att jag fick en deal på Telias ”TV Mellan” för 199:-/mån i 12 månader, ordinarie tror jag var 249:-/mån. Det paketet innehöll mer än vad jag önskade.

https://www.telia.se/produkt/tv-paket-mellan
 
BirgitS
T trojlee skrev:
Jag hakar på denna tråd. Har Sappa som bredbands/fiber lev. De höjer nu tv-tjänstwn med basutbud från 229 till 299 eller om det var 329. Vad kan jag välja som är billigare?
Inlägg 6 gäller fortfarande, 199 kr/mån i 12 mån och därefter 299. Mer än 20 kanaler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.