F
Håller på att måla garaget. Tänkte ha glans 7 eller 20 i taket och glans 20-30 på väggarna.

Väggarna tänkte jag slutstryka med Biltemas "Bad och köksfärg VA" med glans 25-30. Har provat den på en mindre yta och den täcker riktigt bra. Med ett literpris på strax under 50kr så känns den prisvärd.

Började grunda upp väggarna med lite överbliven TEKNOS BIORA 3 och när den var slut så fortsatte jag med Byggmax http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18701.aspx . Billig, billig, 10kr/liter men fullständigt oanvändbar. Har provstrukit en mindre yta 4 gånger (gips) och den täcker inte i närheten av vad Teknos Biora3 gör på en strykning, rädd att jag fuktskadar garaget om jag fortsätter blaska vatten på väggen.

Skiten åker tillbaka till Byggmax. Nån som kan tipsa om en bra lågprisprodukt (både nåt att grunda med och för slutstrykning av tak, minst glans 7) eller en bra och betydligt billigare kvalitetsfärg än Teknos ooch Beckers (där jag har ca 30% rabatt på ordinarie grispriser).
 
Caporol har klart prisvärda inomhusfärger som täcker bra.
 
Om du har 30 % på vad du säger är grispriser så skulle jag ju lätt rekommendera Beckers akrylat Scotte gt-20, svinbra produkt med rabatterat grispris.
Du får trots allt mer slitstyrka, täckförmåga och pigment för det högre priset.

Annars är du är kanske rätt ute med Biltemafärgen i ration täckförmåga kontra pris. Tror inte du kommer att hitta billigare inomhusakrylat och jag tror inte Byggmax ens har inomhusakrylat i glans 20.

Jag känner inte till något måleri som köper färg på Byggmax/Biltema, men den kommer sannolikt inte rasa ner :)
 
F
Får ringa Beckers och Caparol på måndag och kolla pris. Tror dock inte att jag kommer ner i Biltema pris på slutfärgen och då kan jag ju lika gärna ha den i taket med. Finns dock risk att det går lite mer färg än med tex Scotte.

Inga försag på fullt fungerande low price produkter?
 
F
Blev Beckers billigaste Beckerplast glans 7 som dom hade på kampanj för ca 430kr för en 10:a. Prisvärd, hittade ingen annan märkesfärg för samma pengar. Det var bättre täckning med en strykning än vad Byggmax kalkvatten hade på 3+ strykningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.