Jag behöver en bra hylsnyckelsats som passar fint både till huset och bilen. Det finns ju en uppsjö av märken och storlekar. Jag hade hoppats på att kunna köpa en sats till bra pris nu i mellandagarna, men bra erbjudanden lyser med sin frånvaro? Någon som har tips?
 
Mellandagarna är kanske inte längre vad de har varit sett till kampanjer men jag undrar om det är problemet. Jag tycker det bubblar upp bra erbjudanden relativt ofta under året och oftare under vissa perioder på handverktyg.

Men du verkar inte ha bestämt för vad du är ute efter — eftersom det finns så mycket att välja på verkar det som att du väntar på att det ska dyka upp ett bra erbjudande på ”någonting” som säjer åt dig att ”nu är det läge”.
Du verkar inte ha bestämt dig och det tror jag är ett hinder.

Jag tror att du behöver göra lite mer analys och researcharbete angående vd du behöver och vill ha idag och imorgon; vad behöver du behöver köpa för att få det (innehåll/kit och tillverkare t ex) och sedan hitta en eller två produkter som motsvarar dina krav.

Ordinariepriserna på detta/dessa kit är nu dit tak och när du någonstans stöter på det du bestämt dig för till ett pris som känns vettigt är det bara att slå till.
Då kan man vara nöjd med att ha köpt det man vill ha för en peng som känns rimlig.

Sure, samma grejor kommer att dyka upp förr eller senare till ett ännu bättre pris men om man ständigt avstår att köpa det man behöver/vill ha för att man väntar på ett ännu bättre erbjudande kommer man nog inte att bli ägare till det någonsin.

I mina ögon är det få saker som gör en till en så impotent köpare som jakten på det ”ultimata klippet”.

Och om det inte är bråttom — ha inte bråttom! Lycka till !
//Ronnie
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag har den mindre satsen utan 3/8 och tuppfötterna och är nöjd. Betalade under 1000-lappen för den för några år sedan som referens.
 
Jag har köpt ett antal Bahco S910 lådor till mig själv och mina husägande barn under senare år när Jula sålt med bra pris i intervallet 599-699:-. För en månad sedan blev det en låda till för 799:- med beteckningen S910-JU som dock är en strippad version där hyls-lednycklarna är ersatta med insexnyckelsats. Och 1/2¨ hylsorna går upp till 24mm jämfört med S910 som går till 32mm. Dessa satser har fungerat bra för mig för manuellt arbete men skulle inte använda dem med maskindragning (El eller Luftdrivna)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Är du inte övertygad eller frälst i ett märke så köp vilket som och så byter du ut spärrskaftet till ett valfritt lite dyrare.

Hylsor och nycklar utan specialfunktioner kan man nästan köpa vilket billigt mög som helst för att det är inger som man kör sönder med handkraft hur enkelt som helst.

Så köp en biltema eller jula så får du helt okey grejer som duger till en privatperson som skruvar lite mellan varven.

Men ska du nödvändigt vis köpa "märkes" så skulle jag kika på wera, kamasa, tengtools, stahlwille, geodore. Bacho har jag bra erfarenhet av men det är väldigt varierande kvalité på som olika lådorna och så tycker jag att dom har blivit omotiverat dyra.
 
kamasa tools 166 delars paket, då har du det mesta du behöver, har en sån privat, och en i arbetsbilen.
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
C
B Beeb skrev:
Jag har kollat runt lite och funderat och är något i stil med denna hylsnyckelsats som jag tänkte köpa.
De där Bahco-satserna i sina olika varianter brukar ofta vara rejält nedsatta på kampanj i butikshandeln och är, i mitt tycke, då ett bra köp. Har 2 st av föregångaren till S910 (https://www.bahco.com/se_sv/1-4--oc...ntsprofil-samt-u-ringnyckelsats-pb_s910_.html).

Här verkar du ha två pågående kampanjer online:
https://www.verktygsvaruhuset.se/product/bahco-s106-hylsnyckelsats-1-4-1-2-106-delar-
https://duab.se/maskiner-verktyg/handverktyg/verktygssatser/bahco-verktygssats-s877-94-delar
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
C cpalm skrev:
De där Bahco-satserna i sina olika varianter brukar ofta vara rejält nedsatta på kampanj i butikshandeln och är, i mitt tycke, då ett bra köp. Har 2 st av föregångaren till S910 ([länk]).

Här verkar du ha två pågående kampanjer online:
[länk]
[länk]
Dom kampanjerna hr jag kollat in. Problemet är att man kan hitta samma paket på många ställen till samma pris, så någon vidare kampanj är det inte känns det som.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
B Beeb skrev:
Jag behöver en bra hylsnyckelsats som passar fint både till huset och bilen. Det finns ju en uppsjö av märken och storlekar. Jag hade hoppats på att kunna köpa en sats till bra pris nu i mellandagarna, men bra erbjudanden lyser med sin frånvaro? Någon som har tips?
Biltemas stora hylsnyckelsats säljs alltid till bra pris! Ska mycket till för att köra sönder en hylsa med handkraft, så jag tycker det är svårmotiverat att köpa fin-hylsor för det tre- eller sexdubbla priset.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Jag gissar att du siktar på en sats för att ha allting samlat i en låda och inte behöva ha fler lådor?
Har du svårt att hitta en färdig sats så kan du alltid köpa en (bättre) låda och fylla med det du vill ha. Tex
https://www.tools.se/verktygslada-tc450-30995145.html

Själv hade jag nog byggt egen inredning av skum, alternativt köpt, till en systainer/L-Boxx/MacPac men det är för att jag redan har såna lådor.
 
B Beeb skrev:
Jag har kollat runt lite och funderat och är något i stil med denna hylsnyckelsats som jag tänkte köpa.
[länk]
Jag skulle ta denna från BGS som är prisvärd, ca 1200 SEK
https://amzn.eu/d/26dS674
Blå verktygslåda innehållande många sorters bits, hylsor, skiftnycklar och andra verktyg för mekaniskt arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har en liknande från BGS fast dyi-version som jag har haft i ca 15 år, mkt nöjd.
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Om man inte mekar med bilar som hobby, eller yrke för den delen, så spelar inte fabrikatet någon större roll. Enklare satser brukar hoppa över några storlekar på hylsorna men använder man aldrig t.ex. 14 och 18mm så gör det inte så mycket heller. Ska man t.ex byta länkarmar på sin volvo kollar man en youtube video där de säger vilka storlekar som används och så kompletterar man då.
 
Den du tittat på från bacho är ju rätt allround. Ska man bara ha EN sats så är det ju bra att ha både 1/4", 3/8 och 1/2" samt olika varianter där mellan.
Jag lägger min röst på den kamasasats som är nämnd ovan.
https://www.autoexperten.se/verktyg...VSDoYCh00OAtiEAQYBiABEgI-__D_BwE&gclsrc=aw.ds

Samtliga satser brukar då och då komma på rea så titta ut en du vill ha och bevaka ett tag så kan du göra ett klipp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.