Är ute efter en prisvärd friggebod på 15 kvm i sthlms omr. i sektioner.
Även om det finns billiga varianter ute i landet.
Är det någon som har något hett tips.
 
Jag med i göteborg
 
Hej,

Köpte precis Lillevilla 12 från Bauhaus (iofs bara 12.5 kvm) men jag tror den finns i en rackarns massa storlekar...

Projektet (inkl en Birka på 20 kvm) kan beskådas på http://lamoken.blogspot.com - började med markarbetet idag så det tar väl några dagar till :)
 
Lamok - hur kommer du inreda Lillevilla? Vi har också satt upp en sån, modellen mindre. Tyvärr är väggarns så klena att man inte kan fästa hyllor, korkar etc. Har du ideér?
 
Vi har også bygd en Lillevilla 12, som badehus:

Bilde%2005-08-29%20Lillevilla%20skisse.JPG

Bilde%2006-09-16%20status.JPG
 
Fjäril skrev:
Lamok - hur kommer du inreda Lillevilla? Vi har också satt upp en sån, modellen mindre. Tyvärr är väggarns så klena att man inte kan fästa hyllor, korkar etc. Har du ideér?
Gräsklippargarage (bygger bjälklag av 145x45 som skall palla för vikten) i den ena delen och den andra blir lite arbetsbänkar och verktygsförråd. Har också noterat att 28mm kanske inte är det mest stabila att skruva upp saker i, så det blir nog någon förstärkning från golv till tak för att kunna sätta upp verktygstavla på väggen. Funderar på att helt sonika dra fast ett par 45x95 mot väggen som får hålla vikten av verktygstavlan, men jag är inte riktigt så långt kommen än.
 
Fjäril skrev:
Lamok - hur kommer du inreda Lillevilla? Vi har också satt upp en sån, modellen mindre. Tyvärr är väggarns så klena att man inte kan fästa hyllor, korkar etc. Har du ideér?
Ja, och detta var största utmaningen i projektet må jag säga! Men, nu är det klart med besvärlig inredning... Kolla http://lamoken.blogspot.com för bilder.

Men, jag skruvade allt från "andra sidan" väggen och lät dels golv och väggar dela på belastningen och dels att fler av de liggande väggbrädorna fick dela på lasten. Nu är det stadigt och jag är rätt nöjd med resultatet. (Estetik är inte min starkaste sida ;) )
 
Lamok:
Vad kostade Lillevilla 12? Jag behöver också ett garage till min gräsklippare :)
 
Vi betalade drygt 5500 har jag för mig, det var kampanjpris hos Bauhaus. Lilla modellen då.
Sen tillkommer om man vill ha ngt ovanpå takpappen, färg, plintar etc
 
meriks skrev:
Lamok:
Vad kostade Lillevilla 12? Jag behöver också ett garage till min gräsklippare :)
Vi köpte 13-kvm modellen och betalade 14.000 när Bauhaus körde en kampanj på den. Sedan har det ju gått lite mer till papp, färg, plintar och sånt.

Dock fortfarande nöjd efter en sommar med finskt förråd! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.