Eftersom jag tror pundet kommer hamna på en fördelaktig nivå framöver så har jag funderat på att så småningom investera i en prisvärd skruvdragare från brittiska amazon.
Eftersom jag verkligen inte kan någonting om elverktyg så tänkte jag ställa min fråga här i förhoppning om att få tips på några olika modeller som kan passa mina ändamål.

Jag behöver något som helst är lika bra att borra med som den är att skruva med. Jag behöver borra hål för ventiler genom tjocka timmerväggar och isolering samt ska borra några riktigt djupa hål rätt ner i några tjocka stubbar som jag tänker ta kål på, så motorn får ju inte vara jättesvag. Vidare kommer jag inom loppet av ett par år lägga ett helt nytt tak med allt vad det innebär, så det blir ju en hel del skruvande. En lång batteritid är viktig för mig då projekten är ute i en fäbod som helt saknar elförsörjning. Behöver med andra ord förmodligen även ett extrabatteri.

Har tittat rätt mycket på Makita, endast av den anledningen att vi använde det märket när jag var snickarpraktikant för en massa år sedan :rolleyes: . Men måste erkänna att jag är helt okunnig och vilse på området.

Har väl funderat över något liknande: https://www.amazon.co.uk/Makita-839...ie=UTF8&qid=1467120027&sr=1-1&keywords=makita
Gärna en maskin som inte är alltför dyr men som ändå hänger med och håller måttet många år framöver.

Dela med er av era erfarenheter om ni har lust :)
 
Amazon.co.uk är mycket bra att handla från!
Väldigt bra garantier, support och utbud/priser.
 
Även Amazon.de och Amazon.fr är bland de första jag tittar på. T.ex. får du Gardena grejer till typ halva priset från Amazon.de jämfört med svensk butik. Frakten är ofta överkomlig och ibland t.o.m. billigare än vad svensk online butik tar i frakt.
Nackdelen förstås är att du måste betala för ev. returfrakt själv eller "grantifrakt"
 
Är det där ens en "riktig" Makita ? Skulle nog titta på en borstlös om du har behov av att batterierna ska hålla länge :)
En makita ddf 480 kanske ?
 
Den ska du inte köpa! Ni-cd batterier slutade man väl för ett par år sedan eller? Bra är de inte i alla fall i maskiner.
 
Precis, tror att den länkade "makitan" är en fejkmaskin.
 
Tackar för svar! Det är nog definitivt en riktig Makita, dock har ni ju alldeles rätt vad gäller batterierna, efter vad jag kan utläsa av recensionerna. Så den är ju utesluten.
Makita ddf480 är definitivt en möjlig kandidat, dock drog priset iväg rejält om man önskar två batterier och laddstation och det verkar inte finnas budgetmärken som tillverkar extrabatterier?

Hur ser ni på de andra populära märkena? DeWalt, Milwaukee, Bosch; vilka modeller borde jag hålla ett öga på? Eller några budgetmärken som gör ett godkänt jobb och som man inte tröttnar på direkt?
 
Kika på prishammaren.dk
Har själv handlat där, bra priser. Märke är nog mest vad man själv gillar, tror alla större märken är rätt bra faktiskt. Har själv främst blå Bosch och festool men även enstaka milwaukee/trend/annat.
Hur stark maskin vill du ha? Skruvdragare/borra? 10.8v eller 18v?
 
Lät som det var gansk grova grejer han ska borra ? Så det låter som en 18 v ?
som samihus säger så är de större märkena nog ganska likvärda i kvalité.
Det bästa är att känna hur grepp vikt etc är. Själv har jag dewalt milwaukee och festool,
Där jag nästan ångrar ena milwaukee köpet, pga att den är så tung..
 
  • Gilla
HaendigeHerrn
  • Laddar…
Jag har annars en begagnad Hitachi DS18DSL till salu i mycket bra skick 😄👍🏼
 
Dra skruvar och borra små hål går bra med enklare maskiner, men för att ta upp hål för ventiler i timmerväggar ska man nog satsa på en kraftig maskin av känt märke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.