Vår inbyggnadsugn gav upp så jag beställde en ny av erkänt bra fabrikat.
Priset var nersatt från 8 till 6 tusen, allt frid o fröjd. Men döm om min förvåning när firman ringer upp när beställningen gått igenom och erbjuder en dyrare toppvariant av samma fabrikat till samma pris, en googling visar att den inte går att köpa för mindre än 12 tusen någonstans.

Vad ska man tro🤔
Och gör de så in i he…te med vinst per enhet att man utan att blinka dumpar priset?
 
D Dag Vag skrev:
Vår inbyggnadsugn gav upp så jag beställde en ny av erkänt bra fabrikat.
Priset var nersatt från 8 till 6 tusen, allt frid o fröjd. Men döm om min förvåning när firman ringer upp när beställningen gått igenom och erbjuder en dyrare toppvariant av samma fabrikat till samma pris, en googling visar att den inte går att köpa för mindre än 12 tusen någonstans.

Vad ska man tro🤔
Och gör de så in i he…te med vinst per enhet att man utan att blinka dumpar priset?
Det troliga är väl att den billigare helt enkelt inte fanns kvar och de ersatte med en dyrare variant som kundservice?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Bara att tacka ja. Det här behövs ingen forumtråd om. Kanske en annan kund ändrat sig så de hade en över.
 
Köper man en vitvara till fullpris skulle jag påstå att man ALLTID har blivit blåst ;)

Prisjämförelse över tid av Electrolux 600-serien COP827X inbyggnadsugn, där lägsta priset 6 499 kr var 20 maj 2024, och nuvarande pris är 11 990 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.