Hej Peter.

Har ett par pris frågor

1.Vad kostar ett Aspö totalentrepenad?
2. Vad kostar det med oinreddövervåning?
3. Vad kostar Lelle totalentrepenad?

Vänligen
/Peter
 
Hej!
Tyvärr så är det stora variationer i priserna för entreprenader i olika delar av landet, därför kan jag inte svara på frågorna om vad Aspö eller Helle(?) kostar som totalentreprenad utan ber dig att via vår hemsida leta upp den representant som du har närmast dig och fråga vidare där.
När det gäller oinredd övervåning så skiljer det mycket på vad man menar med begreppet ”oinredd”.
Vi arbetar främst med två olika koncept – ”förberedd vindsvåning” och ”oinredd vindsvåning”. Där ”förberedd” är ett utrymme där det i framtiden går att göra en vindsvåning, det finns ingen isolering i gavlar, tak eller stödben, endast i bjälklaget. Det här alternativet kräver ganska stora insatser för att få beboligt.
När vi pratar om ”oinredd” så är gavlar, tak och stödben isolerade och råsponten påslagen. Det finns ett installationsgolv av råspont att gå på och bjälklaget är isolerat, det som återstår är att skruva upp ytmaterialet (vanligen gips) samt att sätta upp innerväggar.
Förutom förberedd och oinredd så finns alla varianter mellan de två.
Jag hoppas därför att du förstår om jag bollar vidare även den här frågan till någon av våra representanter samtidigt som du tar de andra två.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.