Hej
Som några säker sett på tidigare inlägg håller jag på och tar in offerter på en värmepumpsanläggning.

Har i dagarna fått en från Varmitek på en helhetslösning för uppvärmining av hus 220m2 samt 27m3 inomhuspool. Inkluderat är VP(10TBR) och 20 m2 solfångare incl. styrning till en totalkostand på 225000:-

Då det blir ganska svårt att avgöra hur mycket de vill ha för jobbet skulle man ju vilja veta vad själva hårdvaran kostar. Kan dock inte hitta något om detta på nätet.

Är det någon som har hittat priser på Thermia eller Varmitek? Eller kanske någon som kan säga mig hur mycket en Varmitek 10TBR kostar om man skulle köpa den själv? Borrning är ju lite enklare att kolla, bara att ringa någon borrare antar jag.
 
Ring och fråga Varmitek i Helsingborg direkt. Jens där berättade för mig vad grejorna kostade när jag frågade för ett år sedan. Om jag minns rätt var det 47' för en TBR6 och 49' för en TBR8, men jag kommer inte ihåg om detta var med eller utan moms, troligen utan.
 
Kolla en test på värmepumpar som konsumentverket gjorde för ett par år sen... där var dom prisatta....
 
Tack för tipsen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.