Håller på för fullt med renovering av ovanvåningen i huset och nu har turen kommit till sovrummet.
Var och tittade på tapeter igår och fastnade för en brun mönstrad tapet från Midbecs Saturnuskollektion. Priset i butiken var 399 per rulle, vilket känns lite väl över budget då det är ett ganska stort rum. (tilläggas ska väl att enfärgad tapet ur samma kollektion för samma pris också skulle inhandlas).
Funderingarna är antingen billigare tapet, eller att måla det enkelfärgade.
Men, vart hittar man prisuppgifter på tapeter på nätet?
har inte hittat en enda sida där priset finns angivet.
 
H
google > tapeter

Hitta priser direkt. Testa ECO t.ex. Sen provtapetserar du med tapeten du är intresserad av sen kan du även beräkna åtkomst och pris på samma gång. Så är det på de flesta sidorna.

Den som orkar leta han finner.

 
hehe ;) ja kanske är det så!
var nog lite för specifik i min sökning på google.
hittade faktiskt en hel del nu när jag bara sökte på tapeter.
 
H
Hehe  :) Lycka till.

När vi skulle tapetsera så fastna vi för en tapet som är rätt dyr 700:-/ rullen. Men det skulle bli så himla dyrt för hela rummet, så vi bestämde oss för ett par fondvägga med tapeten och sen målade vi resten i samma grundkulör som tapeten. det blev faktiskt riktigt bra och vi fick tapeten som vi ville ha. De flesta färgbutiker kan göra kulörtester om man har med sig en bit av tapeten sen bryter dom exakt samma färg.

Nåt att fundera på kanske om ni har verkligen fastna för tapeten men tycker den är för dyr.

Alcro hjälpte oss.
 
Kan tipsa om att alla färghandlare har ca 20% rabatter på färg och tapeter till fastighetsägare m.m. Om man förhandlar med dem är det aldrig svårt att få den rabatten. Vi håller på att renovera, och har erbjudits minst 20% i alla affärer där vi har frågat. Ska man ha både dyra tapeter och lite färg och annat finns det mycket pengar att spara...
 
Tack och lov så är inte dyra tapeter bättre än billiga.
Billiga tapeter är också oftast lättare att tapetsera. Vi har handlat billiga tapeter på Silvan och dyra från Sandberg och ännu dyrare från designers guild.
Vår teori stämde.
Jag kommer inte att handla dyra tapeter i fortsättningen
 
har funderat på det där med fondvägg och måla resten.
som jag ser det kan det bli konstigt med de färger vi vill ha.
en enförgad vägg utan något mönster eller ojämnhet skulle nog se lite konstig ut.
däremot kommer vi i vilket fall som helst att ha den "plottriga" tapeten som fond, bakom sängen, och täcka resterade delar av rummet i en enfärgad tapet från samma kollektion. denna är det dock lite struktur i, men inte som "vanliga strukturtapeter".
så är planen nu i alla fall.
ska se om jag hinner fixa en provburk med färg imorgon, så ska det testas att måla väggen först. vem vet, det kanske blir super.
nån som vet om det bryter färg till sådana små volymer?
 
Hej
De flesta färghandlare bryter ca 0,5 liter som provburk. Tänk på när ni ska köpa tapet så fråga färgaffären vad en kollektionsbok kostar!!!
Svaret blir ofta mellan 500:- till 1000:- för 1 bok det är rätt mycket pengar för en sådan och någon måste i slutändan vara med och betala den. Upplysningsvis så köper de flesta fastightesägare bara tapeter från Borosan eller Decorama som är en billig tapet (132:) rullen detta pg av att hyresgästerna ofta behandlar sina väggar illa.
Anders
 
Anders S skrev:
Hej
De flesta färghandlare bryter ca 0,5 liter som provburk. Tänk på när ni ska köpa tapet så fråga färgaffären vad en kollektionsbok kostar!!!
Svaret blir ofta mellan 500:- till 1000:- för 1 bok det är rätt mycket pengar för en sådan och någon måste i slutändan vara med och betala den. Upplysningsvis så köper de flesta fastightesägare bara tapeter från Borosan eller Decorama som är en billig tapet (132:) rullen detta pg av att hyresgästerna ofta behandlar sina väggar illa.
Anders
Här i stan har vi upptäckt att färghandlarna rakt över ger ca 10% rabatt på hela sortimentet till alla fastighetsägare, och 20% på hela sortimentet till hantverkare. Efter lite lirkande har vi tjötat till oss hantverkar rabatten, och den får vi på allt vi köper, oavsett märke. Även på penslar, spackel m.m.
 
Anders S skrev:
(132:)
Komiskt att kolonbindestreckslutparentes (kronor-tecken slutparentes) blir smiley. :)

/Elin
 
Bocka för rutan under meddelandefältet "Markera om du ska lägga till kod..." så slipper du gubbarna.
:)
 
Om du kan köpa genom en målare kan jag rekommendera det. De har ofta mer än halva priset i rabatt på standardtapeter jämfört med privatkunder.
 
il_duce skrev:
Om du kan köpa genom en målare kan jag rekommendera det. De har ofta mer än halva priset i rabatt på standardtapeter jämfört med privatkunder.
Oj, att det var sån skillnad visste jag inte.
Här ska det lestas upp en vänlig målare! Borde gå att finna någonstans!
Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.