Här kommer en liten lista jag har gjort över några olika modeller på skruvdragare.
Den är inte helt färdig men kanske kan vara till hjälp om någon söker verktyg.
Har försökt hitta billigaste möjliga pris och det har i stort sett alltid inneburit import från USA. Där det står inc är frakten inräknad.

Leta gärna efter bättre priser och kom med synpunkter/information så ändrar jag i dokumentet.

/Anders
 
  • skruvdragare.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glöm inte att det tillkommer tull=5% + moms 25% på HELA summan, innan lådan når köparen.
Men det här med att frakt ingår, är jag något frågande till. Kanske någon har handlat där och vill berätta vad det egentligen kostade.
Ibland är det så också att Europaimportören, har ett avtal med tillverkaren vad gäller service/garanti, medan detta kan saknas i andra delar av världen.

Med anledninga av den mängd paket från 3-dje land, så hinner tullen inte med att förtulla alla varor. Därför brukar varor till ett värde understigande 500 kronor lämnas ut utan moms och tull.
Men enligt reglerna skall allt förtullas som kommer från 3-dje land (USA Bl a ) detta gäller även presenter från släkten i USA.

Att handla genom e-bay brukar förenkla köpet.

ps. har hört talas om världsgarantier som inte gäller, och var skall man då klaga?? ds
 
geschwint skrev:
Här finns lite info om vad det kostade i verkligheten inklusive allt; summan på kreditkortet + avgift till staten + frakt

[länk]
Efter Din redogörelse geschwint, finns det all anledning att fundera över nästa maskin-
inköp, och kanske även en djupare funderare på varför vi blir robbade när vi handlar i fina verktygsbutiken här hemma. Då jag under många år handlat MC och Bildelar från USA, kan jag intyga att det brukar ta en vecka i leveranstid. Har också alltid betalt med med VISA-kortet, utan några problem. Ibland finns möjlighet att välja fraktsätt, UPS och DHL är bland de dyrare, USPS billigare. Men det är klart, önskar man maskinen hemma inom 4 dagar så väljer man UPS.

http://search.ebay.com/dewalt_W0QQssPageNameZWLRS

http://home.search.ebay.com/_18-vol...Z82267QQsapplZ1QQsaprchiZQQsaprcloZQQsatitleZ
 
Vikten på GSR 14,4 ser mkt ut, enligt bosch själva skriver på deras hemsida :

Vikt med batteri, ca: 1,80 kg

Den är långt ifrån lika tung som VE modellen som väger 2,4kg ..
 
Jättebra att veta att det tillkommer mer avgifter, skall ändra det på priset så man kan få ett slutpris.

Det är sant att Boschmodellerna är inte korrekta värden, gjorde copy-paste på dom andra raderna och glömde ändra. Får fixa det också.

Kanske kan det här dokumentet vara en liten vägledning dock även om inte allt är helt korrekt, även om jag skall försöka fixa det.
 
wewotti : Mkt bra initiativ och bra jobbat :)
 
Är det någon som varit i Polen och köpt dragare ?

Det verkar ju vara en del som åker dit och köper byggvaror.

Har surfat runt på firmorna runt Gdansk men deras hemsidor är ju bara på Polska och även fast jag gått igenom alla(?) menyval så hittar jag inga priser.

Min egen undersökning av USA priser är att man måste köpa dyra grejor om det ska löna sig, en dragare för 2000-2500:- här hemma blir knappt billigare med frakt på 105$ + 600-700 kr i moms o tull.
 
Har en Makita 6217DWDE på gång via resenär, det bör bli ett totalpris på ca 1000 SEK det exklusive ny laddare/transformator :)
 
Tack för adressen Frasse, till tools-plus, låga priser. Men nu är som det alltid blir när man handlat något, man hittar det alltid billigare på annat ställe. Det är inte mer än 4 dagar sedan jag beställde en DeWalt spikpistol från en annan säljare, och den var $40 dyrare än hos tool-plus. Men så var frakten betydligt lägre (Feed-ex) så jag får se var det landar.
Det är bra om även andra på Forumet vill lägga ut adresser till de som kör med låga priser.
 
Har precis kommit hem från en USA resa. Spenderade en vecka på västkusten. En dag fick jag helt för mig själv vilket innebar lite inköp. :)

Fick rota litegrand för att få fram en lokal ÅF för Makita inne i San Francisco men hittade tillslut: Post-Tool lite avsides i ett industriområde. Det blev två dragare, en Makita till mig själv samt en Panasonic till en nära bekant som fyller jämnt och behöver en riktig dragare.

Makita BTD140: ($389) 2917:-
Panasonic EY6409GQKW: ($189) 1417:-

Dom hade rätt bra urval av verktyg i butiken. Naturligtvis kunde dom ta hem om jag ville men det fanns det ju inte tid till så det blev att titta runt på vad som låg inne.

Dom förde Makita, Panasonic, DeWalt, Hitachi, Milwaukee, Porter-Cable och Bosch (blå) vad jag kunde se som bekanta märken. Inget budget vad ögat kunde se.

Priser för vissa kategorier av maskiner var väldigt låga. Fräsar ligger på ~$200-250 för 12mm bjässar oavsett märke.

// Edit
Panasonic EY6409 ligger på 22NM, inte 33 så den är jämförbar med Makitas 6227. Fast Panasonic kommer med 2st 3,5Ah batterier och det rockar ju även om vikten får stryka lite grand.
 
Grattis till inköpen, det känns rätt att få hem något till "inköpspriset" [smiley=vrolijk_26.gif]hälsning till G.Persson
 
Nu har jag fått hem min Makita 6217, verkar helt OK.

Är det nån som har koll på det här med laddare? Den som ingår heter samma sak som den som säljs i Sverige (DC1414) och det följer med bruksanvisning på franska, spanska och givetvis engelska (det står GB och inte US).

Skulle det kunna va så enkelt att man faktiskt har samma laddare för alla marknader men bara märker upp dem olika vad gäller matningsspänningen?

Jag har svårt att tro att det är så, men är det nån som vet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.