Någon som vet ungefärliga priser på Betong, makadam m.m. Hur mycket kostar frakterna?
Hur långa "rännor" brukar dom ha på en vanlig betongbil? har ca 8 meter från bil till plattan vi skall gjuta. Vi skall bara gjuta 24kvm platta men vill ändå inte köra all betong i skottkärror....nån som känner till vad dom har för utrustning på betongbilarna?
 
Henask skrev:
Någon som vet ungefärliga priser på Betong, makadam m.m.  Hur mycket kostar frakterna?
Hur långa "rännor" brukar dom ha på en vanlig betongbil? har ca 8 meter från bil till plattan vi skall gjuta. Vi skall bara gjuta 24kvm platta men vill ändå inte köra all betong i skottkärror....nån som känner till vad dom har för utrustning på betongbilarna?
Priser har jag ingen bra koll på, däremot kan du vara lugn när det gäller transporten av betongen. Betongbilarna med "snabel" skickar säkert betongen den dubbla sträckan utan problem. Fast dessa bilar kostar ju en slant.
 
Jag känner till att det finns "snabel bilar" , men jag vill helst undvika den extra kostnaden.
Undrar därför hur lång ränna/snabel dom har med på själva betongbilen....?
 
Skulle gissa på ca 5 ev 6 meter... Tror inte de klarar 8 meter..... Men det finns rotorbilar som har någon typ av transportband som når en bit längre. Annars blir det pumpbil, men det innebär 2 bilar, en pump och en transportbil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.