Hej!
Vi funderar på att bygga hus och har tittat lite på Lb-hus. Nu undrar vi om någon har byggt någon av följande hus och vad priset blev nyckelfärdigt.
Nötskrikan
Ejdern
Morkullan
Duvhöken
Tornugglan
och Kattugglan

Vore mycket tacksam för svar
Mvh Glenn
 
Hej!
Här är lite NF-priser

Nötskrikan 1 817 800
Ejdern 1 736 900
Morkullan 1 836 300
Tornugglan 1 561 400
Kattugglan 1 346 700

/ Anna
 
annaper


Vart i landet har du fått de priserna?
De jag har fått ligger 45-55 000 över dina.

Varför skiljer det så mycket på olika delar av landet?
 
Nu såg jag ju...
...Köping.


Mina är ifrån Göteborg.
 
Funderar du på LB-Hus så fundera en gång till... eller två... eller så många gånger det nu tar för dig att komma på bättre tankar.

Vi har enorma problem med dem. Ett företag som inte accepterar besiktningsutlåtande från två av varandra fristående besiktningsmän (varav en anvisad av dem själva) ska man nog inte göra affärer med.

Att de dessutom lyckats fuska med i princip allt som går att fuska med gör inte saken bättre.

Nej du! Välj någon annan leverantör.
 
BillyBob


Nu blir jag orolig...
...är lite inne på LB-Hus själv.

Vart i landet har ni byggt?
 
Vad har de fuskat med?
Berätta mer.
 
Har bara haft goda erfarenheter av LB-hus..dock inte valt dom. Men annars bra bemötande och ärliga svar.
 
Av de säljare jag träffat känns han på LB bäst.
Rak och ärlig, det är faktiskt så att man kommer campa ihop ett tag, och det gör man helst med någon man trivs bra med.

Har sökt på forumet och inte hittat så mycket negativ kritik om just Lb-hus.

Men man blir ju lite orolig när du skriver att de lyckats fuskat med princip allt....

Å andra sidan har jag inte heller hittat något hustillverkare som alla varit nöjda med.
 
Vi har haft kontakt med Lb-hus tidigare. Vi tyckte att säljaren ar den trevligaste och "rakaste av dem alla. Bara positivt... tills vi bestämde oss att vi inte ville bygga med dem. Han ringde oss var och varannan dag. Vi skulle få både det ena och det andra med på köpet. T om bättre pris på huset... Ett enormt tjat blev det på honom. Något lurt... :-/ Eftersom han inte fattade ett NEJ är ett nej. (vi var inte otydliga på den saken)

/Maria
 
Också bara bra erfarenheter från lb-hus. Håller på att bygga ett jordugglan hus.
 
Utan! ;D
 
Här är en till med bara bra erfarenheter av LB. Bor i ett Duvhöken sedan ett par månader tillbaka, helnöjda med hela processen, säljare HK o entreprenör.
 
Vi håller på med ett LB-hus också, "so far so good".
Jag kollade runt med de som byggt i trakten och alla var oerhört nöjda och det bådar ju gott.
 
Ang. huspriserna är det inkl. grund och markarbete?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.