God hösteftermiddag!

Våran förening målade om 7 huskroppar med 6 lägenheter i varje, senast 2010, mot en kostnad av 660000kr. Det rör sig om slamfärg.

Går det att uppskatta ungefär hur mycket exakt samma arbete skulle kosta idag? Jag har fått indikationer på att det rör sig om nästan det dubbla. Kan det stämma? Att det blivit dyrare med arbetsmiljöbestämmelser etc försvagad krona etc.

Sorry för diffust ställd fundering. Ställ gärna frågor. Jag har hoppat in i våran styrelsen med inställningen att styra av den här utvecklingen med att HSB ska ha hand om allting, då jag genom åren upplevt att det varit både dyrare och sämre kvalité på arbeten.

Mvh
 
Är det HSB som håller i projektet så har jag mina aningar om varför det blir dyrt.
En vän till mig lyckades efter en rejäl kamp få sin BRF att gå ur HSB, de hade räknat ut att allt var dyrare och sämre genom dem.

Tyvärr verkar det som att HSB spelat ut sin roll idag.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Är det HSB som håller i projektet så har jag mina aningar om varför det blir dyrt.
En vän till mig lyckades efter en rejäl kamp få sin BRF att gå ur HSB, de hade räknat ut att allt var dyrare och sämre genom dem.

Tyvärr verkar det som att HSB spelat ut sin roll idag.
Nej, det är jag som begärt in offerter från etablerade bolag. Tänkte att ett sånt här relativt osvårt men dyrt projekt som målning som det ju inte kan bli så fatala efterspel på skulle vara värt att ta tag i själv, kostar ju säkert 5-10% påslag hos HSB plus att jag inte gillar vad de håller på med. BRF signa strax innan jag hoppade in ett avtal om fastighetsskötsel som HSB tillhandahöll, första året har varit mycket tråkigt och jag blir lite ledsen över sånt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.