Hej,

Vi ska bygga nytt i Skåne och hoppas någon kan ge oss lite hjälp med vad vi kan förvänta VVS kan komma att kosta.

133 m2 platta: vattenburen värme, ett lite badrum på 5 m2 (dusch/toa/handfat) Teknikrum för värmepump, tvätt stuga. Plan 2: 133m2, vattenburen värme, badrum m/dusch, handfat, toa och badkar, gästoa och kök.

Vad kan värmeslingor och rörinstallationer - inte porslin, blandare, eller andra installationer - komma att kosta?

Hoppas någon kan hjälpa med en uppskattning på detta.
 
svårt att veta vad du menar ska inkluderas men utan vp och slutmontering från 200tkr
 
Hej larsbj - antagligen för att jag är norsk och skriver oförstående :) Det jag menade ska inngå är det som sitter i golvet för värmeslingor och det som sitter i väggarna av rör. Inga installationer av blandare, toa, diskmaskin, handfat, mm.
 
  • Gilla
Roadroller
  • Laddar…
Om du menar materialet för golvvärme, avlopp och tappvatten så är det inga enorma pengar.
Jag gissar lite grovt (baserat på mitt egna bygge) på 30-40.000 SEK

Men om du köper det genom en rörfirma och dessutom ska låta dem installera så kan det bli hur dyrt som helst.
 
Tack Gabbe1! Ja, jag tänkte på det och färdig installation av enbart detta.
 
Förlåt att jag drar upp en gammal tråd, men kände inte att jag behövde skapa en ny tråd för i stort sett samma fråga.

Vi håller på och bygger nytt 1,5 plans hus och skulle vilja jämföra de priser vi fått in på VVS-installationen. Vi har kört installationen på rullande timpeng, och nu känner vi att priset börjat springa iväg. Vore toppen om ni ville vara behjälpliga och kika på vad ni kan tänka er att följande installation skulle kosta :) (Vi har dragit golvvärmen till nedervåningen själva, samt köpt alla blandare etc, samt dragit rören för ventilationen i väggarna)

Installationen innebär följande:
• Elradiatorer + installation på övervåning (5 st)
• Golvvärme + installation badrum övervåning
• "Standardinstallation" 2 x badrum inkl vattenburen handdukstork i båda badrummen
• "Standardinstallation" 1 x kök
• "Standardinstallation" 1 x tvättstuga
• Bergvärme + borrning
• FTX-ventilation med don (vi har "bara" dragit rören)

Med "standardinstallation" menas att vi inte har begärt några speciella funktioner etc.


Jättetacksam för svar!
 
Redigerat:
Hej!
Bumpar det här litegrann. Ingen som har ett hum ungefär vad ovanstående skulle kunna kosta i runda slängar?

Tack på förhand! :)
 
  • Gilla
Roadroller
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.