Hej

Vi ska till att lägga ca 150kvm marksten på vår uppfart och gång. Underlagsarbetet med bärlager är till 90% redan gjort, kvar återstår att jämna till med flis, packa och lägga stenen. Vad kan vi förvänta oss som rimligt pris för en stenläggare att ta per kvm för arbetet?
 
P perlan77 skrev:
Hej

Vi ska till att lägga ca 150kvm marksten på vår uppfart och gång. Underlagsarbetet med bärlager är till 90% redan gjort, kvar återstår att jämna till med flis, packa och lägga stenen. Vad kan vi förvänta oss som rimligt pris för en stenläggare att ta per kvm för arbetet?
Vad är det för sorts sten/plattor? Är olika priser beroende på typ.

Som riktlinje tar mina kollega 250kr/m² för läggning av 35x35-plattor på sina svartjobb. 220kr för byasten.
 
P Prodigys skrev:
Vad är det för sorts sten/plattor? Är olika priser beroende på typ.

Som riktlinje tar mina kollega 250kr/m² för läggning av 35x35-plattor på sina svartjobb. 220kr för byasten.
Vi tänkte lägga Benders city stormix
 
Jag vill flika in att jag tycker ni gör helt rätt som tar in ett proffs!

Jag la om vår stenlagda gång för 2 år sen, kanske 40 m2. Lätt det tråkigaste hemmafixande jag gjort. Man tänker att när man väl begriper hur man ska göra så lossnar det å går fortare men inte för mig isf!
 
P perlan77 skrev:
Vi tänkte lägga Benders city stormix
Då kan du nog räkna med ett högre kvadratmeterpris då mönster alltid tar längre tid.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Då kan du nog räkna med ett högre kvadratmeterpris då mönster alltid tar längre tid.
Och dessutom var väl din kollegas pris för ”svartjobb”?
 
B b8q skrev:
Och dessutom var väl din kollegas pris för ”svartjobb”?
Japp
 
Jag arbetar mycket med marksten och det finns ingen seriös som kommer och gör ett arbete med garanti om en inte får göra hela arbete, med utgrävning och återfyllnad.
 
Hur lång garanti brukar man ha på plattläggning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.