Vet inte om detta blir i rätt kategori i forumet, men frågan är ganska snabb och enkel:

Har sålt mitt hus, och de som köpte ville inte köpa veden. Vad kan man ta per m3 för staplad, kluven 50cm björkved?

Bor i jämtland.

mvh Curre
 
500 spänn kubiken, . det är det de ger de som köper stjälpt kubik för 300:- eller paketera dem i domuskassar och sälj dem till skidturisterna för det femdubbla.
 
Sett en del dagdrömmare på blocket som fantiserar om 500kr/m3t för björk, jag vet inte om dom får nått sålt, men du kan ju testa GSG he he he :D

Själv dom gånger jag köper nått, händer inte så ofta men då brukar det handla om typ 250kr travat på pall lastat med traktor på släpvagnen, har också köpt nått "kast" (travad och kluven 1 metersbitar), då har jag fått det hemkört till gården för 250kr/m3t, men då får jag ju kapa den en gång på kapen då pannan bara tar 50cm

/R
 
Köper kluven torr björk på pall, hemkörd efter behov, INKLUSIVE moms 500:- / travad kubik.
Det blir ca 30 öre Kw/h.
 
För en annan som inte har egen mark att hugga ved på så betalar jag f.ö ca 4500:- för ett lastbilslass numera. Plus hemkörning 1000:-, så veden är inte speciellt "billig" längre. (Nu kanske jag gnäller bara för att det gick åt 3 lastbilstravar till mitt hus för ett årsbehöv :p)

Tack för svaren! Försöker sälja allt som det står, annars får man väl paketera i potatissäckar å sälja åt turisterna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.