Hej!

Jag bor i centrala Stockholm och håller på att förhandla med min brf för att köpa 6kvm i hallen utanför min lägenhet som är på vinden. Det är hall, så inrett och isolerat, inte råvind.

Är det någon som vet hur man kan uppskatta ett rimligt pris eller har exempel på hur priset blev i en liknande situation?

Helst skulle jag vilja ha jämför pris så att jag kan få bättre koll på hur marknaden ser ut för den här typ av köp.

Tack för hjälpen!
 
En tanke, finns det någon annan som skulle kunna nyttja samma yta, påverkar i mitt perspektiv värdet på ytan. Kan ingen annan använda den så blir priset en sak och finns det flera intressenter som skulle kunna använda ytan blir väl priset ngt annat.
 
Tack för ditt svar! Nej, ingen annan kan köpa den ytan.
 
Hur väl tycker du att du kommer att kunna nyttja ytan, kommer det att kännas som en del av lägenheten eller bara en extra hall?
 
O
Det låter som en fråga för föreningen att ta ställning till, men oavsett så räkna på vad en lgh i ditt hus kostar per kvm så sänker du det priset med några tusenlappar så får du en kostnad vad det kan kosta. Jag skulle gissa på en kostnad runt 30´-40´ per kvm
men jag är bara lekman. tänk på att betala en skälig kostnad annars så riskerar du problem framöver. Det är inte gratis i vilket fall som helst! tror inte alls att det är orimligt att betala nånting sånt.
Sedan så kommer din avgift i föreningen att öka efteråt eftersom din lgh kommer att bli större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.