Vad är ett skäligt pris på tegelpannor /m2
 
fick ett snabbt pris på enkupiga antik grå/svart benders 6,4o kr st
 
Man kan ladda ner ett program på benders hemsida där man kan räkna ut hur många takpannor man behöver till taket
 
Vittingetegel, 160SEK/kvm, minns inte riktigt om det var levererat på taket eller inte (tror inte det). Det går 10-11 pannor per kvm.

/M
 
Jag har fått priset 13:-/panna på vittinge tegel + leverans
 
Om man nöjer sig med betongpannor så kostar Jönåkers från 59 kr kvadraten, glöm inte att nockpannorna, nockbanden, stegpinnar o dyl kostar skjortan!
 
MathiasS skrev:
Vittingetegel, 160SEK/kvm, minns inte riktigt om det var levererat på taket eller inte (tror inte det). Det går 10-11 pannor per kvm.

/M

Detta var ink leverans men exklusive lyft upp på taket och det går elva pannor på en kvm så det är 14,50 per panna. Ett oförhandlat pris skall tilläggas....:)
 
LB skrev:
Om man nöjer sig med betongpannor så kostar Jönåkers från 59 kr kvadraten, glöm inte att nockpannorna, nockbanden, stegpinnar o dyl kostar skjortan!

Någon har sagt att man ska räkna med 5-6000SEK för tillbehören som stegar etc.

Vill man budgetera för ett nytt system för hängrännor och stuprör kan man enligt Lindab räkna med 105sek per löpmeter rör och rännor.
 
Ja det var visst pris på betongpannor jag var ute efter. Zanda för 50 kr / m2 är det dyrt?
 
50/kvm är billigt. Du kan i princip inte få ens ett plåttak med förrådsprofil, 20/20 eller vad det heter, för den summan.
 
(1) Vittinge tegel lagt och klart ink. papp och läkt för 350kr/m2 ink. moms... 225m2. (ca. 80kkr)

(Material: Läkt + papp + tegel = 160:- + moms )

JoGi
 
Billigt JoGI, en bekant betalade 95 loppor för 200kvm med betongpannor.
 
Vi betalade 5 SEK/styck för Benders vanliga svarta betongpannor. Det ingick i den offert på allt material vi fick från bygghandlaren.

mvh
David
 
KarlXII skrev:
Billigt JoGI, en bekant betalade 95 loppor för 200kvm med betongpannor.
Kul att höra att man lyckats få något billigare än andra... Jag är annars dålig på förhandlandet (i privatlivet, jag är bättre på jobbet!). Men så tillkommer ju lite lull-lull i form av plåt och stegar vilket inte finns med i den kalkylen...

JoGi
 
Har nyligen fått en leverans med Nortegel. Ca 230kvm för 47kkr inkl moms, frakt och upplyft på tak. Själva upplyftet gick på 1400:-. Riktpris per kvm ligger på 160kr om man nyttjar max läktavstånd.
En enkel takpanna kostar 15,25
Nockanslutning 29:-
Nockpanna 52:-

Är benders en tegelpanna? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.