Hej!

Vet inte om det här inlägget hamnat rätt men moderator kanske kan flytta det rätt annars. Vi ska bygga ett väldigt litet 1½-planshus i Stockholmsområdet och har haft chans att rita till en takkupa på mansardtaket. Det är en liten kupa med bara ett litet fönster, men vi fick idag ett prisförslag på 100-200 000:-. Låter helt vansinnigt och tillverkaren ska försöka ner priset men vad är egentligen rimligt? Det är vårt första nybygge så vi har inget annat att gå på.
Tacksam för svar!

/Karin
 
I
Det är skillnad på 100 000 och 200 000 åtminstone för mig :)

Har fått priser på 30 000 respektive 75 000 för 2-luftskupor. En tredje husleverantör ville om jag minns rätt ha kring 50 - 70 000 för en liten rundad kupa med ett fönster. Dessa uppgifter gäller hus med rakt sadeltak om det spelar någon roll.
 
Y
jag drömde om takkupor tills även jag fick svaret 100tusen/styck.. crazy
 
Byggde 3 st själv (rundad kupa typ "homeja) och dyrast var själva fönstret. Materialkostnad knappt 6 000:-/kupa
 
Snurre skrev:
Byggde 3 st själv (rundad kupa typ "homeja) och dyrast var själva fönstret. Materialkostnad knappt 6 000:-/kupa
Bild?
 
  • Gilla
eviljava
  • Laddar…
Vid nybygge har vi fått priser på 40000-80000 om vi ville välja till takkupa.
 
Det tar mycket tid att bygga en kupa på ett gammalt hus men vid nyproduktion så borde det inte kosta mer än 50'. 10' på plåtjobb, 10' på fönster och virket och sen kanske 2 man 1 vecka max för jobbet. (Man bygger det på 1 dag men sen jävlas det ju alltid så en vecka är nog rimligt...
 
Fick ett pris på 25' av snickaren på typen pulpettak. Tycker det verkar vara dyrt med tanke på att den inryms i ett fack (alltså ingen avväxling) och det är nyproduktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.