Hejsan!

Jag har lite funderingar på att ev bygga ett rätt stort garage med loft som då skall inredas så till en 2:a

Storlek & Mått

Byggyta 8x10m
Höjd till nock ca 5,5m

Jag har som ni ser inga ritningar i datorn direkt:'( Har skissat lite på papper bara.
Än så länge har jag inte varit noga med måtten, utan söker ett ungefärligt pris på
hur mycket det skulle kosta att låta någon stomresa en sådan här byggnad.
Grundarbete och plattan kommer jag göra sjäv. Så jag vill helt enkelt bara att det skall stå ett tätt oisolerat hus på plattan. Resten tar jag som det kommer  ;)

Vad kan detta kosta?  100k eller 300k?  

Mvh Martin
 
A
Vi ska bygga ett garage på 8.60 * 6.40 med 2.40 i takhöjd och vi beräknar en totalkostnad på ca 100 000, då gjuter vi plattan och gör arbetet själva, tar hjälp av snickare med stomresning. (Kan tillägga att vi har rabatt på byggmaterialet...)

 
hej!
kolla med lövångers bygg, dom har billiga garage som levereras i sektioner
 
utan material ca 50.000kr av svenska snickare + moms. DVS färdig utsida.
 
leffe6 skrev:
utan material ca 50.000kr av svenska snickare + moms. DVS färdig utsida.
Ok det var ju bra info..Frågan är bara vad materialet kan kosta exl Portar dörrar och fönster..
 
B
Håller precis på och bygger ett lösvirkesgarage (8m x 6.8m) där jag gör allt jobb själv.
Hitills har det kostat:

41kkr, grund (platta på mark) 200mm isolering, L-kantelement, wirsbo golvvärme, lite VVS (avlopp, golvbrunn, prisolrör) samt betong k35.

49kkr, garagestomme (reglar 170x45, vindpapp, glespanel och panel), takstolar och mellanbjälkar, råsponttak med takpapp och tegel.

Alltså, 90kkr, till detta tillkommer sen spik, beslag etc.
 
Mikael_L
brounar skrev:
<klipp> ...
Alltså, 90kkr, till detta tillkommer sen spik, beslag etc.
Port, fönster ev dörr(ar) tillkommer kanske med?

edit:
såg precis att det exkluderades i följdfrågan... :-[
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.